شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در البرز:

کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات انتخابات در البرز تشکیل می‌شود

دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در استان البرز گفت: در مراکز حوزه انتخابیه در شهرستان‌های استان کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات رسانه‌ای با رویکرد آگاهی‌بخشی تشکیل می‌دهند.

به گزارش رمزگشانیوز؛  سعید جابری انصاری در جمع فعالان فرهنگی استان البرز اظهار کرد:  طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی انتخابات باید حول محور چهار رکن مهم امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت استوار باشد و رسانه‏‌ها در شکل‌دهی به جریان‌های فکری جامعه وسیله‌ای قدرتمند در فرهنگ سازی پدیده‏‌های سیاسی، مطالبه‌گری اجتماعی و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی و آگاهی بخشی مردم برعهده دارند.

وی با اشاره با اهمیت انتخابات سال جاری و ضرورت تحقق دغدغه‌ها و منویات نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه کرج در بحث افزایش مشارکت سیاسی در استانی غنی از ظرفیت اقوام فرهنگی بیان کرد: به عقیده بسیاری از تحلیل گران سیاسی، خبرگزاری‌ها، مطبوعات، رسانه‌ها و فضای مجازی سهم بسزایی در شکل دادن به آگاهی مردم و قضاوت و داوری آنها در مورد انتخاب افراد اصلح، شناخت برنامه‌‏ها و شعارها و وعده‌های انتخاباتی دارند و بنا داریم ظرفیت رسانه‌های استان را برای ایجاد نشاط سیاسی در این استان که تبلوری از مشارکت سیاسی از سراسر کشور است، به میدان بیاوریم.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در استان البرز تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مراکز حوزه انتخابیه در شهرستان‌های استان البرز کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات رسانه‌ای را با رویکرد آگاهی بخشی، ایجاد نشاط سیاسی و افزایش مشارکت اجتماعی در انتخابات پیش رو فعال خواهند کرد.
طرح جامع حوزه اطلاع رسانی و تبلیغات تدوین شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با اشاره به اینکه رسانه‌ها و پیام رسان‌های داخلی ما در شبکه‌های اجتماعی امروز مرجع اخبار موثق هستند، گفت: از ماه‌ها قبل طرح جامعی در حوزه اطلاع رسانی استان تهیه و تدوین شده که یکی از فصل‌های آن به مبحث تبلیغات و اطلاع رسانی انتخابات اختصاص دارد و لذا با این نگاه برای اطلاع رسانی انتخابات پیش رو در استان البرز برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

وی با اشاره به راهبردهای تبیین شده از سوی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز در بحث ساماندهی فعالیت‌های رسانه‌ای افزود: با شناسایی نقاط قوت و ضعف اطلاع رسانی در انتخابات‌های ادوار پیشین، برنامه‌ها و پیشنهادات راهبردی برای مشارکت رسانه‌ها در اطلاع رسانی این رویداد ملی و سیاسی تهیه شده است.

جابری انصاری گفت: به موازات دستورالعمل واحد کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی که به صورت ملی به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود در شهرستان‌های استان نیز باید کمیته‌های اطلاع رسانی با نظارت ویژه فرمانداران و معاونان سیاسی با حضور رسانه‌های شاخص و تأثیرگذار به صورت تخصصی شکل بگیرد.

وی با اشاره به تدوین بانک اطلاعاتی خبرنگاران در استان افزود: بسترهای مورد نیاز برای ساماندهی در روند پوشش رسانه‌ای اخبار انتخابات در شهرستان‌های استان البرز برای نخستین بار طراحی شده است.

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در استان البرز افزود: ایجاد نشاط سیاسی در آستانه انتخابات با کمک و همراهی رسانه‌ها میسر است و در این راستا با بهره مندی از ظرفیت جبهه انقلاب، خانه مطبوعات و بسیج رسانه ساماندهی فرایند اطلاع رسانی انتخابات در استان البرز صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: برنامه‌های متعددی برای اطلاع رسانی انتخابات پیش رو تدوین شده است چاپ و انتشار گزارش‌ها، تحلیل‌های سیاسی روز در استان تنها بخشی از آنها خواهد بود و قطعاً حضور فعالانه اهالی مطبوعات به ویژه بسیج رسانه استان و خانه مطبوعات می‌تواند در این حوزه مؤثر واقع شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز متذکر شد: امروز باید با جهاد تبیین و ایجاد امید در دل‌های مردم شریف ایران اسلامی مشت محکمی در دهان استکبار و ایادی آنها زد و با حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی همچون ادوار گذشته دل رهبر فرزانه انقلاب شاد گردد. اهالی رسانه با حضور آگاهانه خود می‌توانند به حقانیت این نظام مقدس در برابر دشمنان قسم خورده اش گام‌های والایی را بردارند.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات