شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

آموزش صنایع دستی به ۴۶۶ زندانی از آغاز سال ۱۴۰۲

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از آموزش صنایع‌دستی به ۴۶۶ زندانی در سه ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ شهرزاد تیمورزاده امروز شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۲ با اعلام این خبر گفت: با هم‌افزایی بین اداره کل زندان‌های استان و اداره کل میراث‌فرهنگی البرز و معرفی مربیان کارآزموده از ابتدای سال تا کنون ۴۶۶ زندانی از آموزش‎های رایگان صنایع‌دستی در داخل زندان‌های البرز بهره‌مند شده‌اند.

معاون صنایع‌دستی البرز با بیان اینکه آموزش‌ها در رشته‌های مختلف از جمله کنده‌کاری روی چوب، قلاب‌بافی و تولیدات چرمی دست‌دوز انجام شده افزود: رشته تولیدات چرمی دست‌دوز با بیش از ۳۳۰ نفر هنرجو جزو پراستقبال‌ترین رشته‌ها در زندان‌ها آموزش داده شده است.

تیمورزاده با بیان اینکه آموزش و مهارت‌افزایی زندانیان در رشته‌های مختلف قطعا تأثیرات اجتماعی فراوانی را به همراه دارد، اظهار کرد: مهارت‌آموزی به زندانیان از جمله در رشته‌های صنایع دستی یکی از راهکارهای توانمندسازی این قشر برای ورود به بازار کار و اشتغالزایی است که پس از آزادی نیز می‌تواند در استقلال مالی این افراد موثر باشد.

او ادامه داد: پس از اتمام آموزش‌ها گواهی معتبر از وزارت میراث فرهنگی برای مهارت دیدگان صادر می‌شود و درصورت اعلام نیاز از سوی کارگاه‌ها زندانیان مهارت دیده پس از آزادی با تأیید اداره کل زندان‌ها به کارگاه‌های صنایع دستی برای اشتغال معرفی می‌شوند که اخیرا نیز در چندین مورد این اقدام صورت گرفته و موجب اشتغال شده است.

 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات