جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

صنایع‌دستی البرز نیازمند حضور در پاویون‌های اختصاصی کشورهای دنیا است

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز  با اشاره به وجود هنرمندان خوب صنایع‌دستی در البرز گفت: امروز البرز نیازمند داشتن پاویون‌های اختصاصی در کشورهای اطراف و دنیا است تا به فروش و صادرات محصولات خود بپردازند.

به گزارش رمزگشانیوز؛ عبدالله‌ دارایی روز شنبه 27 خرداد در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع دستی کاخ مروارید اظهار کرد: در حال رایزنی و انعقاد تفاهم‌نامه با فعالان اقتصادی پاکستان برای استقرار پاویون ویژه بازرگانان و تولیدکنندگان البرز در حوزه‌های مختلف از جمله صنایع دستی در نمایشگاه‌های ثابت و موقت کشور پاکستان هستیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز افزود: البرز با دارا بودن هنرمندان خوب و کارآزموده ظرفیت‌ خوبی برای هنرهای دستی دارد و نمایشگاه‌های خوبی در این زمینه برگزار می‌شوند. با وجود چنین ظرفیت‌هایی  استقرار پاویون اختصاصی صنایع‌دستی در کشورهای دیگر به فروش و صادرات محصولات کمک می‌کند.

دارایی با اشاره به اینکه باید گام‌های اساسی برای  توانمندسازی هنرمندان صنایع‌دستی استان برداشته شود، گفت: در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تسهیلات تبصره 18 و 16 در نظر گرفته شده و هنرمندان در نزدیک ترین فرصت به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

او با اشاره به وجود تعاونی‌های مختلف صنایع‌دستی ادامه داد: در حال ایجاد تعاونی توسعه صادرات استان البرز هستیم که سایر تعاونی‌های تولیدی بتوانند محصولات خود را در قالب این تعاونی صادر کنند.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات