چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

 البرزی‌ها ۱۰۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌ها اهدا کردند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی البرز گفت: سال گذشته مردم ۱۰۰ هزار جلد کتاب به این نهاد اهدا کردند که بیش از ۴۲ هزار جلد آن وارد کتابخانه‌ها شد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ علی معدنی پور با اشاره به آخرین وضعیت تکمیل کتابخانه مرکزی البرز اظهار کرد:  این کتابخانه در مرحله اجرای فونداسیون بوده و نقشه‌های آن تهیه شده است.

وی ادامه داد: زمین این کتابخانه را شهرداری اهدا کرده بود و با توجه به هزینه بالای ساخت، ادامه روند ساخت آن را نیز به عهده گرفته است.

وی توضیح داد: بعد از تکمیل و تجهیز این کتابخانه، در مورد نهاد بهره بردار آن تصمیم گیری می‌شود و ممکن است خود شهرداری اداره آن را به عهده بگیرد.

وی در ادامه صحبت‌های خود به گلایه برخی شهروندان در خصوص قدیمی بودن برخی منابع کتابخانه‌ای اشاره کرد و گفت: اتفاقا چاپ‌های قدیمی برخی منابع مثل کتاب‌های داستانی ارزش بیشتری دارند ولی کتاب‌های علمی و حوزه فناوری سریعا به روز می‌شوند.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه بخشی از منابع کتابخانه‌های استان با اهدای مردم تامین می‌شود، افزود: سال گذشته مردم ۱۰۰ هزار جلد کتاب به این نهاد اهدا کردند که بیش از ۴۲ هزار جلد آن وارد کتابخانه‌ها شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کرونا طی دو سال اخیر باعث تعطیلی کتابخانه‌ها و کاهش جمعیت اعضا شده بود، گفت: شیوع کرونا حدود ۲۰ هزار نفر از اعضای کتابخانه های استان کم کرد و با تزریق واکسن و افزایش ایمنی جامعه تازه داریم به سمت عادی شدن شرایط پیش می رویم تا بتوانیم اعضا را به ۱۰۰ هزار نفر یعنی به آمار قبل از شیوع این ویروس بازگردانیم.

وی ابراز کرد: از دوران کرونا برای ترغیب مردم به کتابخوانی طرح پیک کتاب در استان اجرایی شده که طی آن اعضا کتاب مورد نظر خود را از طریق سامانه انتخاب می‌کنند و کتاب درب منزل به آنها تحویل داده می‌شود.

معدنی پور تاکید کرد: این طرح کمک زیادی به کتابخوانانی می‌کند که به هر دلیل امکان خروج از منزل را ندارند.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات