پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تقویت رسانه های محلی از برنامه های اولویت دار است

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه رسانه‌های داخلی در جریان حوادث امسال کشور بر ایجاد آرامش در جامعه خوش درخشیدند، گفت : تقویت رسانه‌های محلی و استانی را از برنامه‌های اولویت‌دار دولت سیزدهم است.

به گزارش رمزگشانیوز؛ به نقل از ایرنا؛ ایمان شمسایی روز دوشنبه در آیین پایانی ششمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان البرز افزود: امروز برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حرکت در جهت استاندارد‌سازی رسانه‌های داخلی و پیشبرد سیاست‌های دولت و انقلاب اسلامی در سطح جهانی است.

وی با بیا اینکه استان البرز در بخش رسانه‌ای مورد اجحاف قرار گرفته است، ادامه داد: توجه به استان‌ها و تاکید بر این نکته که تهران مرکز تمام اتفاقات نیست از مهمترین برنامه‌ها و رویکردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: تقویت و حمایت از رسانه‌های استانی از برنامه‌های اولویت‌دار است هر چند در اینجا اشکالی به لحاظ نداشتن صنفِ مشخص وجود دارد؛ تمام صنوف مختلف مانند پزشکان، وکلا، مهندسان و امثال آن کانون دارند و در بخش رسانه هم وجود این نوع کانون‌ها برای شناخت بیشتر از فعالان صنف رسانه ضروری است.

شمسایی گفت : اکنون ۱۴ هزار رسانه در کشور داریم که به لحاظ فراوانی و حجم بسیار عالی است و بیانگر تنوع افکار و سلیقه‌ها می‌باشد، اما اشکال کار این است که شناخت خبرنگاران حرفه‌ای در این شمار پرتعداد با ضعف‌هایی همراه است و وقتی می‌خواهیم حمایت‌ها را هدفمند کنیم با حجم انبوهی از درخواست مواجه می‌شویم.

وی ادامه داد: قرار نیست که مدیر مسئول از امتیازات رسانه بهره برده و کار را به صورت تک نفره پیش ببرد. البته مدیران مسئول نیز این شرایط را رعایت می‌کنند. باید بتوانیم منابع موجود را بین کسانی که کار اصلی آن‌ها رسانه است و دغدغه دارند، تقسیم کنیم.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : در حوزه رسانه کار اقتصادی به معنای اقتصاد رسانه مورد اهمیت است ضمن آنکه رسالت رسانه، تقویت همبستگی‌های قومی، پرهیز از اختلافات و بالا بردن آگاهی عمومی است و رسانه غیر انقلابی نداریم .

وی افزود: اگر رسانه درست عمل کند به جهاد تبیین عمل کرده است. در حوادث اخیر کشور رسانه‌ها خوش درخشیدند و قلم ها را کنار نگذاشتند.

شمسایی گفت: امنیت و معیشت خبرنگار باید به صورت جدی پیگیری شود و کسانی که کار خبری و رسانه‌ای می کنند، شناسایی شوند.

وی اظهار کرد: روز شنبه هفته آینده از سایت‌های جدید مطبوعاتی کشور رونمایی می‌شود تا بتوان خانواده رسانه‌ای را دور هم جمع کرد و خدمات ارائه شود و بحث آموزش‌ها و دیگر کارها را هدفمند و پرتوان پیش ببریم.

 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات