شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

اکران طرح‌های تبلیغات شهری بدون اخذ مجوز غیر قانونی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: بر اساس ضوابط و مقررات تبلیغاتی کشور کلیه تبلیغات شهری و محیطی باید از طریق کانون‌های آگهی و تبلیغاتی دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز صورت پذیرد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ سعید جابری انصاری گفت: بر اساس ضوابط و مقررات تبلیغاتی کشور کلیه تبلیغات شهری و محیطی باید از طریق کانون‌های آگهی و تبلیغاتی دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز صورت پذیرد و هیچ سازمان و نهادی نباید رأساً در این زمینه اقدام نماید و انجام تبلیغات بدون مجوز، غیرقانونی است.

وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و ادارات تابعه آن از طریق کانون‌ها و شرکت‌های تبلیغاتی دارای پروانه فعالیت، مجوز اکران طرح‌های تبلیغاتی در سطح استان را صادر و بر آنها نظارت می‌کند و شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های دارنده سازه های تبلیغاتی باید فضاهای تبلیغاتی را در اختیار این کانون‌های تبلیغاتی قرار دهند تا امکان انجام امور صدور مجوز اکران و نظارت بر تبلیغات شهری فراهم گردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز بیان داشت: مقررات، سیاست‌ها و ضوابط حاکم بر تبلیغات محیطی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تبلیغات شهری (تبلیغات محیطی) مصوبه کمیته مرکزی سازمان‌های تبلیغاتی کشور و دستورالعمل اجرایی تبلیغات محیطی مصوبه کمیته مرکزی سازمان‌های تبلیغاتی کشور از جمله ضوابط و مقررات حاکم بر تبلیغات شهری و محیطی هستند که ضمن ابلاغ بایدها و نبایدهای این عرصه، بر لزوم اخذ مجوز طرح های تبلیغاتی قبل از اکران تاکید دارند.

وی تاکید داشت: بر مبنای ماده 2 مصوبه‌ کمیته‌ مرکزی‌ سازمان‌های‌ تبلیغاتی‌ کشور، کلیه کانون‌های آگهی و تبلیغاتی موظف هستند برای اجرای طرح‌های تبلیغاتی قبل از اکران عمومی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مجوز اجرای طرح دریافت کنند.

جابری انصاری خاطر نشان کرد: بر اساس ماده 6 مصوبه‌ کمیته‌ مرکزی‌ سازمان‌های‌ تبلیغاتی‌ کشور، مسئولیت محتوای طرح تبلیغاتی و اجرای آن در چارچوب قوانین و مقررات جاری و دستورالعمل‌های اجرایی تبلیغات با مدیر مسئول کانون آگهی و تبلیغاتی می‌باشد.

 اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ناظر به حسن اجرای قوانین و مقررات تبلیغاتی بوده و کانون‌ها موظف هستند قبل از اکران تائیدیه طرح و محتوی را از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت نمایند و برای این منظور از ظرفیت همه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط استفاده می شود و در صورت انجام تخلف برابر مقررات با کانون آگهی و تبلیغات متخلف برخورد خواهد شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز اظهار داشت: ساماندهی تبلیغات شهری و محیطی از مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان البرز می‌باشد که در سال‌های گذشته علی‌رغم طرح موضوع و تاکید بر آن توسط رییس شورای فرهنگ عمومی استان، حضرت آیت الله حسینی همدانی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه کرج، اقدامی صورت نگرفته است که قطعا در جلسات آتی این شورا موضوع پیگیری خواهد شد و انجام آن همکاری و مساعدت همه سازمان ها و دستگاه های متولی به ویژه شهرداری‌ها را می‌طلبد.

وی در خاتمه افزود: تمامی دستگاه‌ها و نهادهایی که بیلبورد و تابلوهای تبلیغاتی محیطی در اختیار دارند برای انجام هر گونه تبلیغات و قانونمند شدن تبلیغات محیطی می‌بایست امور تبلیغاتی خود را از طریق کانون‌های آگهی و تبلیغات دارای مجوز اقدام نمایند و اکران تبلیغات محیطی با دریافت مجوز و تائیدیه طرح توسط آن کانون از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت پذیرد.

شایان ذکر است ساماندهی تابلوهای سردرب صنوف نیز در برنامه‌های این اداره کل است که به همراهی اتحادیه‌ها و اصناف نیازمند است.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات