دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

 البرز پایلوت گردشگری عشایری جامعه بنیاد می‌شود

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از گسترش گردشگری عشایری به صورت بومگردی و جامعه بنیاد به صورت پایلوت در البرز خبر داد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ یحیی دارایی با اشاره به اینکه در زمینه گردشگری عشایری در استان البرز 10 منطقه ییلاقی و قشلاقی مستعد با همت اداره امور عشایر شناسایی شده، اظهار کرد: این نوع گردشگری به صورت بومگردی و گردشگری جامعه بنیاد عشایری است.
گفتنی است سال گذشته تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل و اداره امور عشایر استان منعقد شد که بر اساس این تفاهم‌نامه همکاری‌های متقابل در زمینه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بین این دو دستگاه افزایش می یابد.

 سرپرست اداره امور عشایر استان البرز نیز در این نشست ضمن قدردانی از سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز برای نگاه مثبت نسبت به گسترش گردشگری عشایری اظهار کرد: یکی از راه‌های ایجاد تنوع در معیشت عشایر، ایجاد گردشگری عشایری است.

ملیحه نظام آبادی با اشاره به اینکه اکنون میزهای تخصصی گردشگری و صنایع دستی راه‌اندازی شده، افزود: برای کمک به عشایر و حفظ و صیانت از اشتغال آن‌ها گردشگری و بومگردی در مناطق عشایری راه‌ اندازی شده است. در این زمینه سازمان عشایر ایران نیز همین سیاست‌ها را دنبال می‌کند.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات