پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 مدیرکل کتابخانه های عمومی البرز:

البرز در برخی مناطق با کمبود سرانه‌های فرهنگی مواجه است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز گفت: سرانه مراکز فرهنگی در برخی مناطق البرز با کمبود مواجه است و آسیب‌های اجتماعی نیز بیش از گذشته خود را در این مناطق نشان می‌دهد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ نشست تخصصی بررسی پروژه‌های عمرانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با حضور «علی معدنی‌پور» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز، امیری سرپرست معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان و کارشناسان برنامه و بودجه و عمرانی دو اداره کل و رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کرج برگزار شد.

در این نشست درخصوص تکمیل پروژه‌‌های کتابخانه‌های عمومی در مناطق کم برخوردار استان در ماهدشت  و مسکن مهر شهرستان نظرآباد بحث و تبادل نظر شد و راهکارهای جذب اعتبارات در جهت تسریع در ساخت کتابخانه‌های عمومی با بهره‌مندی از ظرفیت دو اداره کل بررسی شد.  

علی معدنی‌پور در این جلسه با تاکید بر اینکه تکمیل پروژه‌های عمرانی نهاد کتابخانه‌ها و تسریع در اجرای آن ضروری است گفت: در راستای تامین نیازهای فرهنگی مناطق کم برخوردار و توسعه عدالت اجتماعی در استان البرز یکی از اقداماتی که مورد تاکید استاندار البرز نیز هست ایجاد فضاهای فرهنگی در مناطق کم برخورداری است که با کمترین سرانه‌های فرهنگی در شهرستان‌های البرز مواجه هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز با بیان اینکه سرانه مراکز فرهنگی در برخی مناطق بسیار پایین بوده و آسیب‌های اجتماعی نیز بیش از گذشته خود را در این مناطق نشان می‌دهد، تصریح کرد: امروز دستگاه‌های اجرایی استان اقدامات خود را بایست با پیوست فرهنگی و تعالی اجتماعی برنامه‌ریزی کنند و یکی از این پایگاه‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی است.

وی در پایان اهتمام ویژه اداره کل راه و شهرسازی استان البرز در پیگیری  ساخت و تکمیل پروژه‌های کتابخانه‌های عمومی را قابل تقدیر دانست و افزود: در ساخت پروژه‌های عمرانی مدیران شهرستانی و شهری و همچنین خیرین نقش به‌سزایی دارند و تعامل مناسبی با دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته است که امید داریم با هم‌افزایی و تسریع در ساخت پروژه‌ها به مردم مناطق مختلف استان به خصوص حاشیه شهرها و مناطق کم برخوردار خدمات مناسبی ارائه شود.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات