پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

ویژه برنامه‌های کانون البرز به مناسبت «روز قدس» اعلام شد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، برنامه‌های ویژه‌ای را به مناسبت روز قدس اجرا می‌کند.

به گزارش رمزگشانیوز؛ دومین شورای فرهنگی کانون در سال جاری به موضوع معرفی برنامه‌های این سازمان برای کودکان و نوجوانان استان و شهر کرج در روز قدس و راهپیمایی با شکوه این روز اختصاص داشت.

مهری فلاح، سرپرست کانون البرز در سخنانی در این شورا ضمن اشاره به اهمیت این مراسم و ضرورت ایجاد حس همدلی در کودکان و نوجوانان یا کودکان و نوجوانان مظلوم فلسطین و اهمیت گرامی داشت این مناسبت‌ها در قالب فعالیت‌های اثرگذار فرهنگی و هنری کانون از همکاران خواست ضمن بررسی دوباره فعالیت‌های پیشنهادی ارایه شده در خصوص برنامه‌های جذاب برای این مراسم اعلام نظر کنند.

این مقام مسوول هم‌چنین بر استفاده مناسب از ظرفیت حضور خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان  در این مراسم با شکوه به جهت معرفی فعالیت‌های اثر بخش کانون تاکید کرد.

اجرای فعالیت‌های فرهنگی راهی برای مبارزه با دشمنان

اسماعیل مزین، مسوول حراست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز نیز در سخنانی به اهمیت این روز به عنوان روزی که تاریخچه‌ آن توسط معمار کبیر انقلاب و از ایران شکل گرفته است گفت در شرایط کنونی که دشمنان تمام تلاش خود را می کنند که به ویژه در فضای مجازی از اثربخشی این گونه مراسم‌های با شکوه بکاهند در مقابل ما نیز باید با تمام توان و در بستر فرهنگی، هنری تلاش کنیم تا  این روز را به نسل امروز جامعه  معرفی کرده و با فعالیت‌های جذاب به مبارزه با اهداف دشمنان بپردازیم.

در ادامه نرمین کریمی، کارشناس فرهنگی کانون البرز، برنامه‌های پیشنهادی برای آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که به جهت همدلی با ملت مظلوم فلسطین به عنوان «روز قدس» در نظر گرفته شده را  قرائت کرد و دیگر کارشناسان عضو شورای فرهنگی کانون البرز نیز نظرات خود را در خصوص برنامه‌های پیشنهادی را مطرح کردند.

کودکان و نوجوانان نقاشی دیواری می کشند

یکی از برنامه های پیشنهادی کانون برای اجرا در روز راهپیمایی با توجه به شرایط حضور افراد در این مراسم  تعیین فضایی بین امامزاده حسن و مصلی برای اجرای نقاشی دیواری بود که کودکان و نوجوانان می‌توانند در این فضا حضور یافته و با حضور کارشناسان و مربیان فرهنگی و هنری کانون نقاشی‌های خود با موضوع روز قدس را اجرا کنند.

حرف‌هایم با تو، پیام کودکان البرز به کودکان فلسطین

انتشار فراخوان استانی «حرف‌هایم با تو...» و دریافت ویدیوهای کوتاه یک دقیقه‌ای پیام‌های همدردی کودکان و نوجوانان استان البرز با کودکان و نوجوانان فلسطین دیگر برنامه‌ای است که به همت واحد فرهنگی، اجرا خواهد شد .

هم‌چنین ساعت۱۰صبح  روز پنجشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ کودکان و نوجوانان و دیگر علاقه‌مندان به قصه و قصه گویی با مراجعه به صفحه رسمی انجمن قصه گویی کانون البرز قصه‌ای را به صورت زنده از زبان یکی از مربیان فرهنگی کانون البرز با موضوع «قدس» خواهئد شنید.

عکاسی نماینده و اعضای انجمن عکاسان نوجوان کانون استان از مراسم راهپیمایی و فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این مراسم ساخت نماهنگ توسط اعضا و مربیان مراکز و انتشار در فضای مجازی دیگر برنامه‌های  پیشنهادی بود که در شورا مورد تصویب قرار گرفت.

چاپ نشان مرغک و اهدای یادگاری‌های فرهنگی به کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه‌های پیشنهادی بود که در روز جمعه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ اجرا خواهد شد .

گفتنی است با توجه به مجوز ستاد کرونا راهپیمایی ویژه روز جهانی قدس در استان البرز از میدان توحید به سمت مصلی کرج و به صورت نفری برگزار خواهد شد .

کودکان و نوجوانان علاقه‌مند حاضر در این مراسم می‌توانند با حضور در جمع همکاران کانون البرز در برنامه تدارک دیده شده شرکت کنند.  

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات