شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

  انعفاد تفاهم‌نامه اشتغال مهارت محور برای ایثارگران البرزی

بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز تفاهم‌نامه «اشتغال مهارت محور» را به منظور آموزش و توانمندسازی ایثارگران جویای شغل منعقد کردند.

به گزارش رمزگشانیوز مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز روز شنبه در آیین انعقاد تفاهم‌نامه اشتغال مهارت محور با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگران و تسلیت ایام عزاداری حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) بر لزوم توجه ویژه به اشتغال ایثارگران تأکید کرد و گفت: امروز با توجه به محدودیت‌های استخدام ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی و امکان جذب فقط از طریق آزمون‌های استخدامی، باید به دنبال راهکارهایی جهت اشتغال‌زایی ایثارگران باشیم.

«سلیمان رستمیان» افزود: امروز متأسفانه در جامعه این تفکر حاکم شده است که استخدام ایثارگران و اشتغال‌زایی این عزیزان در دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های خصوصی به‌راحتی امکان‌پذیر است درصورتی‌که این‌گونه نیست.

وی اظهار داشت: امروزه با توجه به اینکه بسیاری از ایثارگران تحصیلات عالیه را پشت سر گذاشته‌اند با مشکل جدی برای اشتغال مواجه هستند به طوریکه اشتغال ایثارگران نیازمند تعامل و همکاری مسوولان است و باید در اولویت قرار گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز اشتغال در مراکز خصوصی را اقدامی مهم در راستای اشتغال‌زایی ایثارگران دانست و تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های استخدام‌های دولتی باید تلاش کنیم تا زمینه‌های لازم برای اشتغال زایی ایثارگران در مراکز خصوصی فراهم شود.

وی گفت: مراکز خصوصی به دنبال جذب نیروی توانمند و حرفه‌ای هستند، لذا باید به سمت آموزش و توامندسازی ایثارگران حرکت کنیم.

رستمیان افزود: استفاده از ظرفیت سازمان فنی و حرفه‌ای اقدامی مهم برای توانمندسازی ایثارگران برای ورود به بازار کار خواهد بود.

مشاور امور ایثارگران استانداری البرز اظهار امیدواری کرد که با انعقاد این تفاهم‌نامه گام‌های بلندی در راستای اشتغال‌زایی، تکریم و رضایتمندی ایثارگران برداریم و با عمل به وظایف خود در مسیری حرکت کنیم که شهدا ترسیم نموده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز نیز در این آیین ادامه خدمت به ایثارگران را وظیفه تمام آحاد جامعه دانست و گفت: خدمت به ایثارگران ارزشمند است و در قبال تمام ایثارگری‌های است که برای ما انجام داده اند.

«تقی غیاثی تبار» افزود: استان البرز دارای ۸ مرکز دولتی و ۴۰۰ مرکز غیردولتی فنی و حرفه‌ای است که در حال فعالیت هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز رویکرد سازمان فنی و حرفه‌ای را هدفمند کردن آموزش بیان کرد و افزود: رویکرد سازمان فنی و حرفه‌ای شناسایی ظرفیت اشتغال، آموزش و توانمندسازی است که بر سه اصل خوداشتغالی، کارآفرینی و مهارت محوری بنا شده است تا بتوانیم متناسب با شغل آموزش دهیم.

غیاثی تبار خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم تا از طریق مهارت و بدون نیاز به مدرک دانشگاهی مسیر جدیدی برای اشتغال ایجاد کنیم که در این مسیر بهترین راهکار خوداشتغالی و کارآفرینی است تا بتوانیم با استعدادیابی، فرد مورد نظر را بدون نیاز به سرمایه و امکانات خاص وارد بازار کار کنیم.

وی بابیان اینکه همکاری دو طرفه بنیاد با سازمان فنی و حرفه‌ای، اشتغال ایثارگران را تسهیل خواهد کرد، افزود: با مشخص کردن کسب‌وکارهای اولویت‌دار و در نظر گرفتن محدودیت‌های لازم از طرف بنیاد می‌توانیم ایثارگران را به مسیر هدایت‌شده برای شغل مورد نظر هدایت کنیم و امیدواریم در این زمینه بتوانیم به یک الگوی کشوری تبدیل شویم.

این تفاهم‌نامه جهت آموزش و توانمندسازی ایثارگران جویای شغل البرز در هشت بند به امضا طرفین رسید.

انتهای پیام/ 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات