جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن غیر حضوری برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز از غیر حضوری برگزار شدن مسابقات سراسری قرآن خبر داد.

به گزارش رمزگشانیوز حجت الاسلام «علی دشتکی» اظهار کرد: مرحله کشوری چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن امسال غیر حضوری برگزار می‌شود که در بخش آقایان این مسابقات با ضبط تلاوت‌ها در استودیو صدا و سیمای استان‌ها و بخش بانوان به شکل ویدئو کنفرانس همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مرحله از مسابقات از ۱۷ آبان‌ماه به‌ مدت یک هفته در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود، افزود: مسابقات بخش آقایان استان البرز براساس جدول زمانبندی امروز برگزار شد و مسابقات بانوان نیز در تاریخ ۲۳ آبان‌ماه برگزار خواهد شد.

دشتکی با بیان اینکه این تلاوت‌های ضبط شده به تهران ارسال و در تاریخ هشتم آذرماه داوری می‌شوند، گفت: مسابقات بخش بانوان جمعه، ۲۳ آبان‌ ماه به‌صورت ویدئو کنفرانس و همزمان با سراسر کشور در سالن اجتماعات اداره‌کل اوقاف البرز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال شاهد تغییراتی در شیوه برگزاری مسابقات قرآن اوقاف بودیم، اظهار کرد: روش رتبه‌بندی در این دوره از مسابقات به روش سنتی رتبه‌ای خواهد بود یعنی اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم و زین پس روش ممتاز و عالی و شایسته تقدیر در مسابقات قرآن اجرا نمی‌شود.

مدیرکل اوقاف البرز با اشاره به اینکه اینکه تمام رشته‌ها تک مرحله‌ای است و فینال ندارند، افزود: در این مسابقات ملاک قرعه‌ها در رشته‌های قرائت و ترتیل، به ترتیب ۱۵ و ۲۰ سطر است و همچنین ملاک قرعه برای رشته حفظ ۲۰ جزء دو سؤال ۱۵ سطری و حفظ کل سه سؤال ۱۵ سطری و دعاخوانی ۶ دقیقه است.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات