جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

«نی‌نامه‌های اشک»؛ گزیده‌ای از اشعار عاشورایی

مجموعه شعر آیینی «نی‌نامه‌های اشک» نوشته پری انصاری گزیده‌ای از اشعار عاشورایی است که به همت مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری البرز توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

به گزارش رمزگشانیوز ماه محرم و وقایع رخ داده در آن سرآغازی برای بیداری و آگاهی جهانیان است. امام حسین (ع) با حماسه عاشورا، الگویی از زندگی و حیات را پیش روی بشریت نهاد که سرشار از زیبایی‌هاست و همواره برای بشریت درس‌آموز است. شعر آیینی یکی از هنرهای فاخر هفتگانه است که ریشه در باورها و اعتقادات دینی و سنت‌های گذشته داشته است. بیشتر رجزخوانی‌ها در جنگ‌های صدر اسلام با زبان شعر بود و مبارزان برای شناساندن خود به دشمن و همچنین ایجاد رعب و وحشت در دل حریف از سلاح شعر استفاده می‌کردند.

 مجموعه شعر آیینی «نی‌نامه‌های اشک» نوشته پری انصاری گزیده‌ای از اشعار عاشورایی است که به همت مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری البرز در سال ۱۳۹۶ توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.
 
انصاری در مقدمه کتاب نوشته است:
زینب! هیچ‌کس برای دلداری تو نمی‌آید. کسی نیست که زیر بازوان تو را بگیرد و اشک از چهره‌ات بزداید. هیچ‌کس به تسلای روح خسته و تکه‌تکه‌ات نمی‌آید... از یتیمان قافله تو نیز جز با تازیانه یاد نمی‌کنند و تنها... در میان این هلهله‌ها، آه شعله‌های درد توست که صورت‌های رنگ باخته و چشم‌های مصیبت دیده تو را می‌نوازد. تو مانده‌ای و داغ دست‌هایی که در علقمه افتاد و حنجره‌ای که از ناوک حرمله گلگون شد و سری که از قفا بریده شد و قامتی که زیر طعنه‌های تیغ ترک برداشت و آرام آرام قد کشید...
 
گفتنی است؛ پری انصاری متولد ۱۳۶۰ در کرج، شاعر و دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات عرب است. مجموعه شعر آیینی «نی‌نامه‌های اشک»؛ در ۲۲۶ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه در سال ۱۳۹۶ به همت مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری البرز توسط انتشارات سوره مهر و با طرح جلدی از شیما گیلانی و ویراستاری سالومه‌السادات شریفی منتشر شده است.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات