جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ساوجبلاغ پیشرو در کتاب و کتابخوانی

«تاریخ کتاب و کتابت در ساوجبلاغ » نگاشته می‌شود

با حضور «حمیدرضا ورزشی»، سرپرست فرمانداری ساوجبلاغ، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان ساوجبلاغ با حضور «حمیدرضا ورزشی»، سرپرست فرمانداری ساوجبلاغ؛ امیرمسعود صفاخیل»، رئیس شورای اسلامی شهرستان؛ «کاظم قاسمی»، معاون امور کتابخانه‌ها و همکاری‌های اداره‌کل کتابخانه‌های استان؛ «داریوش یگانه»، شهردار هشتگرد؛ «داود اسدی»، سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی ساوجبلاغ و سایر اعضای انجمن در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

حمیدرضا ورزشی، در این جلسه ضمن تاکید بر تسریع روند شکل‌گیری انجمن خیّرین کتابخانه‌ساز شهرستان گفت: با توجه به مشکلات و کمبودهای موجود در بخش درآمدهای دولتی به ویژه در حوزه فرهنگی، بهره‌مندی از ظرفیت خیّرین یک ضرورت انکارناپذیر است.

وی در ادامه به موضوع مناسب‌سازی کتابخانه‌های عمومی مهستان (شهر جدید هشتگرد) و الهادی (شهر هشتگرد) اشاره کرد و افزود: اعتبار لازم برای این امر پیش‌بینی شده و در اسرع وقت اجرایی خواهد شد تا مشکل ورود معلولین به فضای این دو کتابخانه نیز مرتفع گردد.

ورزشی از کمک خیّر نیک‌اندیش عرب‌آبادی نیز جهت ساخت کتابخانه در روستای عرب‌آباد تقدیر کرد و بیان داشت: این پروژه با تزریق اعتبار مناسب عملیاتی شده و انتظار داریم اداره‌کل کتابخانه‌ها نسبت به تکمیل و راه‌اندازی آن نظارت داشته باشد.

سرپرست فرمانداری ساوجبلاغ همچنین با بیان اینکه گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین شهروندان قطعا به نفع شهرداری و مدیریت شهری می‌باشد از شهرداری خواست تا با افزایش تعامل خود با مجموعه کتابخانه‌ها نسبت به پرداخت به موقع و منظم سهم نیم‌درصد کتابخانه‌ها طبق قانون اقدام نماید.

وی گفت: اتفاقات خوبی را در زمینه توسعه فضاهای کتابخانه‌ای در ساوجبلاغ شاهد هستیم و به زودی یک باب کتابخانه مجهز نیز در روستای لشکرآباد به بهره‌برداری می‌رسد.

سرپرست فرمانداری ساوجبلاغ از آمادگی شورا و دهیاری روستای خور برای ساخت کتابخانه در این روستا خبر داد و از بخشدار مرکزی خواست تا پیگیری‌ها و اقدامات لازم جهت راه‌اندازی این پروژه را انجام دهد.

ورزشی تصریح کرد: ساوجبلاغ همواره در بحث کتاب و کتابخوانی جزو شهرستان‌های پیشرو بوده و باید با همت جمعی بتوانیم این شهرستان را در این حوزه به رتبه‌های بالاتر برسانیم به ویژه در جشنواره انتخاب پایتخت کتاب، انتظار داریم شهرداران و دهیاران با همکاری اداره‌ کتابخانه‌ها، برنامه‌ریزی خوبی را برای آن داشته‌باشند.

در ادامه این جلسه نیز «حسین عسگری»، نویسنده، محقق و پژوهشگر به عنوان عضو جدید انجمن کتابخانه‌های شهرستان معرفی و حکم خود را از سرپرست فرمانداری و رییس انجمن کتابخانه‌ها دریافت کرد.

همچنین در خاتمه پیشنهاد شد با توجه به سابقه ساوجبلاغ در امر کتابت و نگارش، کتابی با موضوع "تاریخ کتاب و کتابت در ساوجبلاغ" به قلم حسین عسگری نوشته شود.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات