جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای کلید خورد؛

ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران کشور

 تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران روز شنبه ۲۸ تیرماه با حضور معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت به امضا رسید.

به گزارش رمزگشانیوز؛  رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم امضای این تفاهم‌نامه ضمن ابراز خرسندی برای فراهم شدن زمینه همکاری با وزارت صنعت، معدن و تجارت در بستر این تفاهم‌نامه گفت: این تقاهم‌نامه در ۱۰ ماده و ۲۴ بند تنظیم شده است. اعتقاد داریم در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید باید با روحیه و رویکرد مدیریت جهادی فعالیت کنیم و بهترین بستر برای حرکت به این سمت حضور ایثارگران در صحنه است. این عزیزان دارای سوابق زیادی در عرصه جهاد و ایثارگری هستند و در روزهای سخت کشورمان حضور بسیار تاثیرگذاری داشته‌اند.

«سعید اوحدی» در خصوص تفاهم‌نامه با وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: این تفاهم نامه با نگاه به تحقق بخش مغفول مانده قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران تهیه شده است. یکی از بخش‌های مهم آن مربوط به ماده ۲۱ این قانون و موضوع اشتغال ایثارگران و یکی دیگر نیز مربوط به ماده ۴۵ و تهیه خودروی جانبازان و ایثارگران است.

اوحدی افزود: در بخشنامه‌ای که به صورت مشترک از سوی سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه به تمام دستگاه‌ها و استان‌ها ابلاغ شده است، ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مورد تأکید قرار گرفته است و تمام دستگاه‌هایی که به نحوی از بودجه عمومی استفاده می‌کنند باید ۲۵ درصد از استخدام‌ها را به ایثارگران تخصیص دهند.

وی تأکید کرد: امیدواریم شاهد فراهم شدن زمینه حضور بیش از پیش جامعه ایثارگری در حوزه تولید و صنعت کشور باشیم. همچنین امروز تفاهم‌نامه‌ای با یکی از مدیران بخش خصوصی به امضا می‌رسد که در واقع آغاز تحقق بندی از این بیانیه است.

«رضا مدرس خیابانی» - سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت - نیز در این مراسم گفت: در دولت شاهد هستم که آقای اوحدی اراده و عزمی جدی برای حل مشکل ایثارگران دارند و با نگاهی ریشه‌ای و سیستماتیک زحمات زیادی در این راستا می‌کشند.

وی افزود: آقای اوحدی در نخستین گام‌های خود برای حل مشکل ایثارگران اقدامات خوبی انجام داده‌اند که جای تقدیر و تشکر دارد و با حضور ایشان حتماً بخش عمده‌ای از مشکلات حل خواهد شد. همچنین از حجت الاسلام والمسلمین شهیدی هم یاد می‌کنیم که زحمات زیادی در این مسیر کشیده بودند و برای ایشان آرزوی صحت و سلامت داریم.

مدرس خیابانی با بیان اینکه تفاهم‌نامه بین دو دستگاه با پیشنهاد رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تهیه شده، افزود: اولین بند این تفاهم‌نامه در حوزه اشتغال ایثارگران است و امیدواریم زمینه حضور بیشتر آن‌ها در حوزه صنعت و معدن فراهم شود. در یکی از بندهای این تفاهم‌نامه اعطای تسهیلات ویژه به ایثارگران در نظر گرفته شده است. در یکی دیگر از بندها نیز بحث آموزش و مهارت‌یابی مطرح شده است و امیدوارم این آموزش یا به طور کلی رایگان یا با حداقل هزینه ارائه شود. همچنین بحث خودرو نیز جزو اولویت‌های این تفاهم‌نامه است.

وی تأکید کرد: ما نباید فراموش کنیم شهید «حاج قاسم سلیمانی» تا آخرین لحظه لباس رزم بر تن داشت و امروز نیز همین مبارزه و جنگ در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی ادامه دارد و شاید از جنگ نظامی هم سخت‌تر باشد. صبوری و مقاومت مردم عزیز ایران تا امروز ما را به اینجا رسانده است و هیچ کشوری نمی‌تواند زیر اینچنین فشارهایی مقاومت کند و خرسندیم که با پیام ایستادگی رهبر معظم انقلاب دست از مبارزه بر نمی‌داریم.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در انتها گفت: خوشبختانه جهش تولید مد نظر مقام معظم رهبری در ۳ ماهه نخست سال تا حد زیادی محقق شده است و شاهد رشد تولید در عرصه‌های مختلف بودیم و نشان داده‌ایم در برابر تمام ضربه‌های دشمنان پیروز خواهیم بود.

گفتنی است در این مراسم علاوه بر تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت صنعت، معدن و تجارت، تفاهم‌نامه‌ای نیز بین بنیاد شهید و امور ایثارگران با یکی از شرکت‌های حوزه صنایع غذایی در زمینه ایجاد اشتغال برای ایثارگران به امضا رسید.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات