جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

همزمان با سالروز میلاد امام رئوف؛

مشهد، نایب الزیاره ایرانیان شد

همزمان با گذشت ۱۱ روز از ماه ذی‌القعده که مصادف با سالروز میلادهمزمان با گذشت ۱۱ روز از ماه ذی‌القعده که مصادف با سالروز میلاد شمس الشموس، انیس النفوس علی بن موسی الرضا (ع) است شاهد انسان‌هایی هستیم که با دلهایی مشتاق عازم حرم مطهر رضوی شده‌اند.است شاهد انسان‌هایی هستیم که با دلهایی مشتاق عازم حرم مطهر رضوی شده‌اند.

به گزارش رمزگشانیوز؛  به نقل از ایرنا؛ بر خلاف سال‌های گذشته که در این ایام صحن و سرای حرم رضوی مملو از عاشقان این امام رئوف بود، امسال به منظور پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا، حال و هوای حرم رضوی به گونه‌ای دیگر است و مردم دل‌های شاد خود را همراه با بغضی غریب، راهی این صحن و سرا کرده‌اند و مشهدی‌ها نایب الزیاره همه شیعیان و دلباختگان به این امام هستند.

امروز حرم مطهر رضوی علاوه بر زائرانی که حضور جسمانی در این حرم دارند مملو از دل‌هایی است که هر کدام، تک تک مشبک‌های ضریح رضوی گره خورده است و اشک حسرتی که جاری است و لبانی که میلاد امام رئوف را تبریک می‌گویند و در منزل جشن شادی گرفته‌اند.

برای کنترل و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، مراسم امسال حرم رضوی از طریق نمایشگرهای پهن پیکر در صحن‌های حرم مطهر رضوی، سیمای جمهوری اسلامی ایران و درگاه اینترنتی رضوی.تی.وی به صورت زنده پوشش داده می‌شود و مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با مولودی خوانی، شعرخوانی و مدیحه‌سرایی در وصف هشتمین خورشید آسمان امامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) این مجلس را زینت می‌بخشند.

تعویض پرچم و پوشش ضریح حرم امام هشتم(ع) با حضور تولیت آستان قدس رضوی و نورافشانی نقاط مختلف شهر مشهد از جمله برنامه‌هایی بود که در شب میلاد امام رضا(ع) برگزار شد و امشب (جمعه شب) نیز برگزار خواهد شد.

آیین ویژه تعویض پرچم گنبد منور بارگاه حضرت ثامن الحجج(ع) و پوشش ضریح مطهر بر خلاف سال‌های گذشته و به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت محدود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار ‌شد.

پوشش ضریح مطهر که نام مبارک حضرت شمس الشموس علی ابن موسی الرضا را به زیبایی بر خود نقش بسته است به همراه پرچم گنبد بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج (ع) هر ساله همزمان با اعیاد و شهادت‌ ها تعویض می‌شود که در مناسبت ‌های عزا و شهادت رنگ پرچم و پوشش ضریح مشکی و در اعیاد و میلاد به رنگ سبز تغییر پیدا می ‌کند.

در این برنامه‌ حجت الاسلام والمسلمین «احمد مروی» - تولیت آستان قدس رضوی- پرچم و پوشش مضجع شریف را به نمایندگان خدام سپرد و آنها به همراه خدام بارگاه رضوی به سمت بارگاه و گنبد رضوی رهسپار شدند.

همزمان با برافراشته شدن پرچم رضوی، نوای نقاره خانه حضرت، گلبانگ شب میلاد آن امام همام را با نوایی خوش به گوش زائران رساندند.

ویژه برنامه گلباران حرم مطهر رضوی در رواق امام خمینی (ره) بدون حضور زائران و مجاوران و به صورت نمادین با حضور خدام برگزار شد.

در این آیین سنتی هر یک از خدمه با در دست داشتن شاخه گل در کنار مضجع شریف رضوی حضور ‌یافتند و سپس شاخه‌های گل را تقدیم حضرت امام رضا (ع) کردند و فرخنده میلاد امام هشتم (ع) را به محضر حضرت ولی عصر (عج) و شیعیان تبریک و شادباش گفتند.

این مراسم نیز از طریق نمایشگرهای پهن پیکر حرم مطهر رضوی، سیمای جمهوری اسلامی و درگاه اینترنتی رضوی. تی. وی به صورت زنده پوشش داده ‌شد.

همچنین در ۲۳ نقطه شهر مشهد در فضای باز و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی جشن میلاد امام رضا(ع) برگزار شد و مداحان به مدیحه سرایی پرداختند.

انتهای پیام/

 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات