ساخت ۷ هزار مدرسه و برچیدن هزار مدرسه سنگی

وزیر آموزش و پرورش گفت: نظام مسائل فضا و تجهیزات به تفکیک استان و منطقه استخراج و در چندین بخش دسته بندی شده که شامل مدارس کانکسی، سنگی، مدارس با تراکم بالای ۳۵ نفر و پروژههای نیمه تمام مناطقی که سرانه آموزشی زیر سه متر دارند و مناطقی که فضاهای آموزشی آنها زیر میانگین فضاهای آموزشی کشور است، میشود.
جامعه- رمزگشانیوز؛ مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش نوشت: علیرضا کاظمی در جمع مدیران روابط عمومی دستگاههای دولتی که با حضور رئیس و اعضای شورای اطلاع رسانی دولت در سالن جلسات آن وزارتخانه برگزار شد، ضمن بزرگداشت هفته مقام معلم گفت: یاد و نام تمامی معلمان پرافتخار و پرآوازهای که برای نظام تعلیم و تربیت زحمت کشیدهاند و به ویژه شهیدان مطهری، رجایی و باهنر را که اسوه معلمی بوده اند؛ گرامی میداریم.
وی در ادامه جلسه با تأکید بر این که امروز رسانه در تمامی ابعاد، قدرتهای اجرایی و ساختاری دنیا نقش مهمی را ایفا میکند، گفت: اگر مجموعهای در این بخش قدرتمند باشد تمامی بخشها نیز از آن تاثیر میپذیرند در عین حال ضعف این حوزه اثرات منفی و جبران ناپذیری خواهد داشت.
کاظمی با اشاره به این که آموزش و پرورش بزرگترین رسانه زنده دولت و حاکمیت است، گفت: هیچ دستگاهی پیدا نمیشود که روزانه قدرت ایجاد ارتباط و انتقال پیام برای۴۰ میلیون مخاطب را داشته باشد.
وی با تأکید بر این که آموزش و پرورش باید شریک راهبردی شورای اطلاع رسانی دولت باشد، افزود: آموزش و پرورش هم به صورت مستقیم و واقعی و هم به صورت مجازی میتواند در انتقال اطلاعات و اخبار مؤثر باشد. شبکه شاد به صورت مویرگی تا دل روستاها میورد؛ از این رو میتوان با ایجاد و تدوین یک رسانه مناسب به انتشار اخبار پرداخت.
کاظمی در ادامه این جلسه با تأکید بر این که آموزش و پرورش را باید متفاوت از سایر دستگاه ها دید، ادامه داد: از آنجا که جامعه مخاطبان این دستگاه، گسترده و عظیم هستند ضرورت دارد با افزایش رضایتمندی از این ظرفیت در جهت انتشار اخبار امیدبخش بهره گرفت.
کاظمی در ادامه با تأکید بر این که موضوع توسعه عدالت آموزشی که مورد تأکید دکتر پزشکیان است با دو رویکرد در حال پیگیری است، افزود: رویکرد توسعه فضاهای آموزشی و کیفیت بخشی به آموزش از جمله آن ها هستند. مسیر اول زیر ساخت مسیر دوم است. مسیراول محرومیت زدایی از فضاهای آموزشی است که در این محور چند کار انجام شده است. نظام مسائل فضا و تجهیزات به تفکیک استان و منطقه استخراج و در شش بخش دسته بندی شده است که شامل مدارس کانکسی، سنگی، مدارس با تراکم بالای ۳۵ نفر و چهارم پروژه های نیمه تمام، مناطقی که سرانه آموزشی زیر سه متر دارند و مناطقی که فضاهای آموزشی آنها زیر میانگین فضاهای آموزشی کشور است.
وی افزود: این برش در استان و در سطح منطقه نیز دیده شده است. به عبارتی اطلس وضعیت موجود و ظرفیتهای منطقه، گروههای جهادی نیز مشخص شدند. بیش از ۵ هزار تیم برای انجام پروژهها مشخص شدهاند. همچنین یک اتاق رصد به صورت لحظهای مسیر عملیات را رصد و کنترل می کند.
کاظمی با اشاره به این که استانداران پای کار این نهضت هستند، گفت: الگوی عملی برای این مهم نیز ترسیم شده است. در همین راستا تفاهم نامهای با سردار سلامی برای ساخت ۷ هزار مدرسه و برچیدن هزار مدرسه سنگی با کمک ستاد اجرایی فرمان امام و سایر دستگاهها منعقد شده است.
وی با تأکید بر این که وزارتخانههای دیگر نیز پای این کار هستند،گفت: خیرین در این حوزه مشارکت وسیعی دارند. مستندانی نیز در این حوزه نیز در حال تدوین است تا برای مخاطبین و جامعه هدف گزارش مبسوطی ارائه دهیم.
کاظمی عنوان کرد: بنا داریم در هفته دولت دستاوردهای این ابر پروژه را برای مردم گزارش دهیم و این افق دید آموزش و پرورش است.
وزیرآموزش و پرورش با اشاره به این که توسعه عدالت در کیفیت بیش از فضا اثربخش است، گفت: ما نیز مانند دکتر پزشکیان معتقدیم که میتوانیم بدون پول و امکانات با اتکا و ابتنا بر مشارکت مردم و ایجاد باور قلبی به این نهضت، کیفیت آموزشی مدارس دولتی را افزایش دهیم.
وی افزود: از این رو مسیری طراحی کردیم که دو معاونت ابتدایی و متوسطه به صورت مستمر در حال توانمندسازی معلمان و مدیران با هدف کیفیت بخشی آموزشی هستند.
به گفته کاظمی؛ زمانی تحول در مدرسه اتفاق میافتد که مدیر، قدرت ترسیم وضع موجود، وضع مطلوب، برنامه ریزی و ظرفیت شناسی پیرامون مدرسه و مهارتهای تعاملی را داشته باشد.
کاظمی با اشاره به تأکید دکتر پزشکیان بر ایجاد تحول در کلاس و برنامه درسی، عنوان کرد: مقرر شد در این حوزه، مهارتهای دانش آموزی معلمان را در حوزه درس تخصصی افزایش دهیم. همچنین آشنایی با روشهای یادگیری و یاددهی فعال به طوری که دانش آموز فعال و معلم راهبر شود در دست انجام است.
وی افزود: کنشگر اصلی در کلاس درس باید دانش آموز باشد. تغییر و تحول در چیدمان کلاس درس از دیگر برنامههاست. ارتقای نرم افزار در کلاس درس نیز از دیگر راهبردهای ما در این برنامه محسوب میشود و در شهر قدس هم به صورت کامل در حال انجام است. بنا داریم با حضور دکتر پزشکیان در شهر قدس، افتتاحیه بزرگی صورت گیرد.
وی در ادامه جلسه با تأکید بر این که امروز رسانه در تمامی ابعاد، قدرتهای اجرایی و ساختاری دنیا نقش مهمی را ایفا میکند، گفت: اگر مجموعهای در این بخش قدرتمند باشد تمامی بخشها نیز از آن تاثیر میپذیرند در عین حال ضعف این حوزه اثرات منفی و جبران ناپذیری خواهد داشت.
کاظمی با اشاره به این که آموزش و پرورش بزرگترین رسانه زنده دولت و حاکمیت است، گفت: هیچ دستگاهی پیدا نمیشود که روزانه قدرت ایجاد ارتباط و انتقال پیام برای۴۰ میلیون مخاطب را داشته باشد.
وی با تأکید بر این که آموزش و پرورش باید شریک راهبردی شورای اطلاع رسانی دولت باشد، افزود: آموزش و پرورش هم به صورت مستقیم و واقعی و هم به صورت مجازی میتواند در انتقال اطلاعات و اخبار مؤثر باشد. شبکه شاد به صورت مویرگی تا دل روستاها میورد؛ از این رو میتوان با ایجاد و تدوین یک رسانه مناسب به انتشار اخبار پرداخت.
کاظمی در ادامه این جلسه با تأکید بر این که آموزش و پرورش را باید متفاوت از سایر دستگاه ها دید، ادامه داد: از آنجا که جامعه مخاطبان این دستگاه، گسترده و عظیم هستند ضرورت دارد با افزایش رضایتمندی از این ظرفیت در جهت انتشار اخبار امیدبخش بهره گرفت.
کاظمی در ادامه با تأکید بر این که موضوع توسعه عدالت آموزشی که مورد تأکید دکتر پزشکیان است با دو رویکرد در حال پیگیری است، افزود: رویکرد توسعه فضاهای آموزشی و کیفیت بخشی به آموزش از جمله آن ها هستند. مسیر اول زیر ساخت مسیر دوم است. مسیراول محرومیت زدایی از فضاهای آموزشی است که در این محور چند کار انجام شده است. نظام مسائل فضا و تجهیزات به تفکیک استان و منطقه استخراج و در شش بخش دسته بندی شده است که شامل مدارس کانکسی، سنگی، مدارس با تراکم بالای ۳۵ نفر و چهارم پروژه های نیمه تمام، مناطقی که سرانه آموزشی زیر سه متر دارند و مناطقی که فضاهای آموزشی آنها زیر میانگین فضاهای آموزشی کشور است.
وی افزود: این برش در استان و در سطح منطقه نیز دیده شده است. به عبارتی اطلس وضعیت موجود و ظرفیتهای منطقه، گروههای جهادی نیز مشخص شدند. بیش از ۵ هزار تیم برای انجام پروژهها مشخص شدهاند. همچنین یک اتاق رصد به صورت لحظهای مسیر عملیات را رصد و کنترل می کند.
کاظمی با اشاره به این که استانداران پای کار این نهضت هستند، گفت: الگوی عملی برای این مهم نیز ترسیم شده است. در همین راستا تفاهم نامهای با سردار سلامی برای ساخت ۷ هزار مدرسه و برچیدن هزار مدرسه سنگی با کمک ستاد اجرایی فرمان امام و سایر دستگاهها منعقد شده است.
وی با تأکید بر این که وزارتخانههای دیگر نیز پای این کار هستند،گفت: خیرین در این حوزه مشارکت وسیعی دارند. مستندانی نیز در این حوزه نیز در حال تدوین است تا برای مخاطبین و جامعه هدف گزارش مبسوطی ارائه دهیم.
کاظمی عنوان کرد: بنا داریم در هفته دولت دستاوردهای این ابر پروژه را برای مردم گزارش دهیم و این افق دید آموزش و پرورش است.
وزیرآموزش و پرورش با اشاره به این که توسعه عدالت در کیفیت بیش از فضا اثربخش است، گفت: ما نیز مانند دکتر پزشکیان معتقدیم که میتوانیم بدون پول و امکانات با اتکا و ابتنا بر مشارکت مردم و ایجاد باور قلبی به این نهضت، کیفیت آموزشی مدارس دولتی را افزایش دهیم.
وی افزود: از این رو مسیری طراحی کردیم که دو معاونت ابتدایی و متوسطه به صورت مستمر در حال توانمندسازی معلمان و مدیران با هدف کیفیت بخشی آموزشی هستند.
به گفته کاظمی؛ زمانی تحول در مدرسه اتفاق میافتد که مدیر، قدرت ترسیم وضع موجود، وضع مطلوب، برنامه ریزی و ظرفیت شناسی پیرامون مدرسه و مهارتهای تعاملی را داشته باشد.
کاظمی با اشاره به تأکید دکتر پزشکیان بر ایجاد تحول در کلاس و برنامه درسی، عنوان کرد: مقرر شد در این حوزه، مهارتهای دانش آموزی معلمان را در حوزه درس تخصصی افزایش دهیم. همچنین آشنایی با روشهای یادگیری و یاددهی فعال به طوری که دانش آموز فعال و معلم راهبر شود در دست انجام است.
وی افزود: کنشگر اصلی در کلاس درس باید دانش آموز باشد. تغییر و تحول در چیدمان کلاس درس از دیگر برنامههاست. ارتقای نرم افزار در کلاس درس نیز از دیگر راهبردهای ما در این برنامه محسوب میشود و در شهر قدس هم به صورت کامل در حال انجام است. بنا داریم با حضور دکتر پزشکیان در شهر قدس، افتتاحیه بزرگی صورت گیرد.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر