انصاری: نیازمند پیگیری چالشهای معاینه فنی خودروها هستیم

معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نیازمند پیگیری چالشهای معاینه فنی خودروها به عنوان ابزار نظارتی کنترل آلودگی هوا هستیم.
محیط زیست- رمزگشانیوز؛ روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست نوشت: شینا انصاری در هشتمین جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا که امروز چهارشنبه با حضور محمدجعفر قائمپناه معاون اجرایی رئیسجمهور در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد افزود: در هفت جلسه قبلی کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا به بررسی تکالیف قانون هوای پاک، موضوع آلودگی کلانشهرهای اراک، کرج، اصفهان، مشهد، اهواز و تهران پرداختیم که راهکارهای عملیاتی برای حل چالشها را بررسی و پیگیری کردیم.
وی اظهار کرد: هشتمین جلسه به بررسی و پیگیری آلودگی هوای کلانشهر تهران با موضوع بررسی چالشهای معاینه فنی منابع متحرک اختصاص دارد.
معاون رئیسجمهور گفت: با توجه به جمعیت بالای شهر تهران، میزان آلودگی هوا، آلایندههای گازی و ذرات معلق نیازمند پیگیری چالشهای معاینه فنی به عنوان ابزار نظارتی برای کنترل آلایندهها و کاهش آلودگی هوا هستیم.
همچنین رئیس مرکز هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست، درباره جزئیات مصوبات هشتمین جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: بر اساس مصوبات جلسه امروز، استانداری تهران باید در مدت یک هفته ضمن ایجاد هماهنگی بین بخشی میان وزارت کشور، شهرداری تهران و پلیس راهور آسیبشناسی فرایند نظارت بر معاینه فنی خودروها در سطح شهر تهران را انجام داده و ضمن رفع موانع گزارش آن را به کارگروه ارائه کند.
احمد طاهری افزود: استانداری تهران همچنین مکلف شده است در مدت دو هفته طرح پایلوت برقیسازی موتورسیکلتهای کار در شهر تهران به ویژه موتورسیکلتهای شرکت ملی پست را ارزیابی کند و گزارش خود را به کارگروه ارائه دهد.
وی تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست نیز موظف شده است الزام استفاده از کاتالیست با شماره شناسایی واحد برای خودروهای نوشماره را در دستور کار قرار دهد، سازمان ملی استاندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز مکلف به جلوگیری از تولید کاتالیستهای بدون شماره شناسایی واحد شدهاند.
وی افزود: با توجه به سهم بالای مردودی خودروهای نو شماره در آزمونهای معاینه فنی سازمان حفاظت محیط زیست موظف شد برای خودروهای نوشماره تولید داخل سازوکاری را ترتیب دهد که قبل از فرایند شمارهگذاری میزان آلایندگی خودروها مورد بررسی قرار گرفته و پس از تایید، شمارهگذاری بر روی آنها انجام شود.
وی اظهار کرد: هشتمین جلسه به بررسی و پیگیری آلودگی هوای کلانشهر تهران با موضوع بررسی چالشهای معاینه فنی منابع متحرک اختصاص دارد.
معاون رئیسجمهور گفت: با توجه به جمعیت بالای شهر تهران، میزان آلودگی هوا، آلایندههای گازی و ذرات معلق نیازمند پیگیری چالشهای معاینه فنی به عنوان ابزار نظارتی برای کنترل آلایندهها و کاهش آلودگی هوا هستیم.
همچنین رئیس مرکز هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست، درباره جزئیات مصوبات هشتمین جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: بر اساس مصوبات جلسه امروز، استانداری تهران باید در مدت یک هفته ضمن ایجاد هماهنگی بین بخشی میان وزارت کشور، شهرداری تهران و پلیس راهور آسیبشناسی فرایند نظارت بر معاینه فنی خودروها در سطح شهر تهران را انجام داده و ضمن رفع موانع گزارش آن را به کارگروه ارائه کند.
احمد طاهری افزود: استانداری تهران همچنین مکلف شده است در مدت دو هفته طرح پایلوت برقیسازی موتورسیکلتهای کار در شهر تهران به ویژه موتورسیکلتهای شرکت ملی پست را ارزیابی کند و گزارش خود را به کارگروه ارائه دهد.
وی تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست نیز موظف شده است الزام استفاده از کاتالیست با شماره شناسایی واحد برای خودروهای نوشماره را در دستور کار قرار دهد، سازمان ملی استاندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز مکلف به جلوگیری از تولید کاتالیستهای بدون شماره شناسایی واحد شدهاند.
وی افزود: با توجه به سهم بالای مردودی خودروهای نو شماره در آزمونهای معاینه فنی سازمان حفاظت محیط زیست موظف شد برای خودروهای نوشماره تولید داخل سازوکاری را ترتیب دهد که قبل از فرایند شمارهگذاری میزان آلایندگی خودروها مورد بررسی قرار گرفته و پس از تایید، شمارهگذاری بر روی آنها انجام شود.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر