دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

نشست ملی فعالان فضای مجازی برگزار می‌شود

رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری چهارمین نشست ملی فعالان فضای مجازی در روز ۱۰ مهرماه امسال خبر داد.

فرهنگی- رمزگشانیوز؛ روابط عمومی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت: سعید پورابوالقاسم درباره تازه ‌ترین فعالیت مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی گفت: بنا داریم چهارمین نشست ملی فعالان فضای مجازی با موضوع محوری سواد فضای مجازی بومی و موضوعات کاربردی «خلاقیت، کودک، هوش مصنوعی» را در مهرماه امسال برگزار کنیم.
وی با تاکید بر اینکه تبیین راه کارهای تقویت سواد فضای مجازی یکی از ماموریت‌های اصلی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی است، اظهار کرد: از این رو از همه صاحب نظران، دانشجویان و استادان، انجمن‌ها و تشکل‌ها و فعالان حوزه فضای مجازی دعوت می کند در این رویداد مهم شرکت کنند.
رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استفاده از نظرات، دیدگاه‌ها، تجربیات و ایده‌های فعالان حوزه سواد فضای مجازی را از مهمترین اهدف این نشست‌ها برشمرد.
وی افزود: محور نشست‌ها عناوینی چون «کودک و خانواده در فضای مجازی»، «خلاقیت و نوآوری در فضای مجازی» و «هوش مصنوعی و فناوری» انتخاب شده است که شامل ایده‌ها، تجربه‌ها، تولیدهای محتوایی در فضای مجازی است.
پورابوالقاسم با اشاره به انتشار فراخوان این نشست، خاطرنشان کرد: زمان ثبت نام و ارسال محتوای تا ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۳ است.
چهارمین نشست ملی فعالان فضای مجازی ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳ توسط مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود. چهارمین نشست ملی فعالان فضای مجازی با موضوع محوری سواد فضای مجازی بومی و موضوعات کاربردی «خلاقیت، کودک، هوش مصنوعی» با مشارکت فعالان حقیقی و حقوقی فضای مجازی، دانشگاه‌ها، نهادها و انجمن‌های تخصصی، برگزار خواهد شد. تبیین راهکارهای تقویت سواد فضای مجازی یکی از ماموریت‌های اصلی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی است. از این رو از همه صاحب‌نظران، دانشجویان و استادان، انجمن‌ها و تشکل‌ها و فعالان حوزه فضای مجازی دعوت می‌کند در این رویداد مهم شرکت کنند.

اهداف
مهمترین هدف نشست‌های ملی هم‌اندیشی فعالان سواد فضای مجازی کشور، «استفاده از نظرات، دیدگاه‌ها، تجربیات و ایده‌های فعالان حوزه سواد فضای مجازی در بخش خصوصی، سازمان‌های مردم نهاد و متخصصان برای حل مشکلات و چالش‌های سواد رسانه‌ای و فضای مجازی در کشور و ارائه راهکار به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌باشد. در واقع نشست فعالان فضای مجازی پشتوانه اجرایی سازی و برگزاری همایش سواد فضای مجازی که سالانه با نگاه تخصصی برای رسیدن به راهکارهایی جهت رفع چالش‌های این حوزه و با هدف هم‌افزایی و توانمندسازی متخصصان و فعالان فضای مجازی برگزار می‌شود، است.

محورنشست ها
نشست کودک و خانواده در فضای مجازی؛ دبیر نشست بهاره نصیری
نشست خلاقیت و نوآوری در فضای مجازی؛ دبیر نشست سید محسن بنی هاشمی
نشست هوش مصنوعی و فناوری؛ دبیر نشست حمید ضیایی پرور
زمان ارائه دهندگان ۱۵ دقیقه است

شامل
ایده‌ها، تجربه‌ها، تولیدهای محتوایی

جایزه‌
لوح تقدیر و جوایز ارزشمند نقدی متناسب با جایگاه احراز شده در نشست به برگزیدگان اهداء خواهد شد.

مهلت ثبت نام
زمان ثبت نام و ارسال محتوای تا ۲۵ شهریور ماه ۱۴۰۳
برگزاری آیین پایانی نشست ۱۰مهر ماه ۱۴۰۳ 

نحوه‌ ارسال آثار
علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را از طریق سامانه همایش سواد فضای مجازی به آدرس https://mil.farhang.gov.ir ارسال کنند. برای اطلاعات تکمیلی یا هر پرسش با شماره ۰۲۱۴۵۲۶۸ داخلی ۱۳۸ در تماس باشید.











 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات