پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳

تعداد روستاهای برق‌دار کشور به ۵۸ هزار و ۷۸۹ روستا رسید

وزارت نیرو در راستای ارتقای سطح رفاه و معیشت قشر محروم جامعه در سال ۱۴۰۲ اقدام به برق‌رسانی به ۱۰۳ روستا با اعتباری بالغ بر ۱۷۶ میلیارد تومان کرد و بدین ترتیب تعداد کل روستاهای برق‌دار شده کشور به ۵۸ هزار و ۷۸۹ روستا رسید.

اقتصادی- رمزگشانیوز؛ وزارت نیرو نوشت: در پیروی از سیاست کلان کشور به‌منظور برق‌دار شدن روستاهای محروم کشور و باهدف گسترش دامنه نفوذ انرژی برق در مناطق محروم، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۰۳ روستا با تعداد ۱۵۴۱ خانوار به شبکه سراسری برق متصل شدند.
طول شبکه فشار متوسط و ضعیف روستایی احداث شده در سال گذشته به‌منظور تأمین برق‌کافی برای روستاهای مناطق محروم به ترتیب ۱۷۱ و ۶۱ کیلومتر بوده است.
همچنین تعداد و ظرفیت ترانسفورماتورهای روستایی نصب شده در سال ۱۴۰۲ به ترتیب ۱۲۲ دستگاه و ۶.۲ مگاولت آمپر اعلام شده است.
با درنظرگرفتن موارد اشاره شده در پایان سال ۱۴۰۲ تعداد کل روستاهای برق‌دار شده کشور به ۵۸ هزار و ۷۸۹ روستا رسید و تعداد کل مشترکان روستایی و تعداد کل مشترکان خانگی روستایی کشور نیز که تا پایان سال گذشته از نعمت برق بهره‌مند شدند، به ترتیب ۸ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۹۰۱ روستا و ۷ میلیون و ۵۱۰ هزار و ۳۰۳ روستا بوده است.
تعداد کل روستاهای بالای ۲۰ خانوار برق‌دار موجود تا پایان سال ۱۴۰۲ به ۴۱ هزار و ۲۵ روستا و تعداد کل روستاهای زیر ۲۰ خانوار برق‌دار در همین بازه زمانی به ۱۷ هزار و ۷۶۴ روستا رسید.
در حال حاضر طول شبکه فشار متوسط روستایی موجود کشور به ۳۰۱ هزار و ۷۸۲ کیلومتر معادل ۶۵ درصد کل شبکه فشار متوسط کشور رسید و طول شبکه فشارضعیف روستایی موجود نیز ۱۳۷ هزار و ۷۹۶ کیلومتر است.
هزینه برق‌رسانی به روستاها در سال گذشته ۱۷۶ میلیارد تومان برآورد شده است.







 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات