یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳

توسعه «پایگاه رفاه ایرانیان» در راستای ارتقای عدالت اجتماعی است

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توسعه و تکمیل «پایگاه رفاه ایرانیان» به عنوان یک سامانه جامع اطلاعات رفاهی، یکی از مهمترین اقدامات دولت جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای عدالت اجتماعی بوده است.

اقتصادی- رمزگشانیوز؛ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نوشت: علی حسین رعیتی فرد در کنفرانس بین المللی کار که در ژنو در حال برگزاری است، با بیان اینکه یکی از اولویت‌های کلیدی تجدید قرارداد اجتماعی، تامین حمایت اجتماعی فراگیر و دسترسی عادلانه به خدمات عمومی است، افزود: سامانه «پایگاه رفاه ایرانیان»، شناسایی دقیق گروه‌های هدف سیاست‌های حمایتی و هدفمندسازی خدمات رفاهی را تسهیل می‌کند.
معاون وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: دنیای کار به طور همزمان تحت تاثیر بحران‌های متراکم و متقاطعی طی چند سال اخیر قرار گرفته است که بدون اتخاذ سیاست ها و اقدامات مقتضی در سطوح ملی، منطقه ای و بین المللی نمی توان آثار این بحرانها را مهار کرد.
نماینده دولت ایران در اجلاس سازمان بین المللی کار گفت: رونمایی از تازه‌ترین گزارش مدیرکل (سازمان بین المللی کار) در راستای تحقق عدالت اجتماعی و تشریح الزامات یک قرارداد اجتماعی جدید متناسب با شرایط کنونی، نویدبخش فصل جدیدی در جهان کار است.
رعیتی فرد افزود: ضرورت تجدید قرارداد اجتماعی و تطبیق آن با شرایط متحول کنونی، یک ضرورت انکارناپذیر برای دستیابی به عدالت اجتماعی و صلح پایدار است. این امر در جمهوری اسلامی ایران نه تنها یک دغدغه سیاستی بلکه یک آرمان فرهنگی و ارزش اصیل دینی است که در قانون اساسی و اسناد بالادستی همچون سند چشم انداز منعکس شده است. برای تجدید قرارداد اجتماعی، تقویت مکانیسم های نرم گذاری و گفت‌وگوی سه جانبه، رفع شکاف های قانونی و حمایت از کارگران و کسب و کارهای فرامرزی و تامین فضای مالی برای سرمایه گذاری در سیاست های اجتماعی ضروری است.
وی اضافه کرد: در سالیان اخیر همچنین شاهد دستاوردهای قابل توجهی در حوزه توسعه انسانی و تامین خدمات اساسی برای همگان بوده‌ایم. امید به زندگی در کشور از ۵۴ سال در آغاز انقلاب اسلامی به بیش از ۷۴ سال در حال حاضر افزایش یافته است. خدمات بهداشتی و درمانی رایگان برای همه آحاد جامعه از جمله مهاجران فراهم شده و امنیت غذایی کشور نیز ارتقا یافته است.
معاون وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی اظهار داشت: تحقق کامل آرمان عدالت اجتماعی هنوز راهی طولانی در پیش دارد. همانطور که گزارش مدیرکل (سازمان بین المللی کار) نیز اشاره می کند، دنیای کار خاستگاه و عرصه بروز بسیاری از نابرابری هاست؛ نابرابری‌هایی که گاه منشأ آن در خارج از محیط‌های کاری است. اقدامات تحریمی و قهری یکجانبه علیه کشورها از جمله تحریم های ظالمانه علیه ایران، نقشی انکارناپذیر در تشدید این نابرابری ها و محروم سازی ملت ها از حق توسعه و کار شایسته دارند.
رعیتی فرد افزود: سازمان بین‌المللی کار می‌تواند در تعامل با سایر نهادهای بین‌المللی، آثار و تبعات این اقدامات خصمانه را بر دنیای کار و شکل‌گیری فرصت‌های برابر برای همگان مورد واکاوی قرار دهد.
نماینده دولت ایران در اجلاس سازمان بین المللی کار تصریح کرد: برای تحقق آرمان عدالت اجتماعی و اشتغال کامل، همکاری و تعامل جهانی ضروری است. از این رو، ابتکار مدیرکل (سازمان بین المللی کار) در طرح ایده تشکیل «ائتلاف جهانی برای عدالت اجتماعی» گامی ارزشمند است که از آن استقبال کرده و پیوستن جمهوری اسلامی ایران به این ائتلاف را از همین تریبون اعلام می‌کنم.
معاون وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی ابراز امیدواری کرد با اتکا به درایت روسای این اجلاسیه و مشارکت همه ارکان ذینفع، اجلاسیه کنونی بتواند گام‌های مؤثری در راستای احیا و تحکیم قرارداد اجتماعی جدید و تحقق آرمان‌های انسانی سازمان بین‌المللی کار بردارد.








 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات