چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳

رهایی از والدین نابالغ

کتاب رهایی از والدین نابالغ نوشتهٔ لینزی سی. گیبسن و ترجمهٔ مریم تقدیسی است و انتشارات اژدهای طلایی آن را منتشر کرده است.

کتاب و ادبیات- رمزگشانیوز؛ کتاب رهایی از والدین نابالغ برای رهایی از والدینی نوشته شده که از نظر احساسی به بلوغ نرسیده و خواسته یا ناخواسته بیشترین آسیب روانی را به فرزندشان وارد کرده‌اند. 
کودکان خردسال معصوم‌ترین هدف والدین نادان هستند؛ چون بیشترین اعتماد را به آن‌ها دارند. چنین آسیب‌هایی تنها از طریق آگاهی و دانایی این فرزندان در بزرگسالی است که تا حدودی برطرف می‌شود!
والدین می‌توانند بهترین دوست فرزندشان و برخی اوقات بدترین دشمنشان باشند؛ دشمنی که نه خودشان از وجود آن آگاهی دارند و نه فرزند. والدین قادرند دنیای کودکی فرزندشان را طوری تخریب کنند که تا بزرگسالی هم ادامه یابد؛ چنین فرزندانی بدون اینکه منشأ این آسیب را بدانند با مشکلات روانی متعدد به زندگی ادامه می‌دهند و گاه هرگز به فکرشان هم خطور نمی‌کند این آسیب‌ها ممکن است از سوى والدینی به آن‌ها وارد شده باشد که دوستشان دارند و برایشان احترام قائلند. 
در فرهنگ‌هایی مانند فرهنگ ایرانی، معمولاً زیر سؤال‌بردن تحمیل‌ها و نادانی‌های والدین، نوعی تابو محسوب می‌شود؛ ولی تازمانی‌که فرزند از مشکلات خود و سرچشمهٔ آن آگاهی پیدا نکند، درست مانند انسانی است که با دست‌وپای شکسته به زندگی خود ادامه می‌دهد.

کتاب رهایی از والدین نابالغ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم
این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد شیوهٔ صحیح والدگری پیشنهاد می‌کنیم.







 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات