شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیین‌نامه تأمین فضای سازمان نوسازی مدارس بازنگری می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: آیین‌نامه جدید تأمین فضا و تجهیزات سازمان نوسازی مدارس در شورای عالی آموزش و پرورش در دست بازنگری است.

جامعه- رمزگشانیوز؛ وزارت آموزش و پرورش نوشت: رضامراد صحرایی در نشست جلسه شورای عالی توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ‌نماز تذکره‌ است، اظهار کرد: مسأله و راه‌حل ما برای فرزندان این سرزمین نماز است.
وی بر برپایی نماز جماعت در مدارس تاکید کرد و گفت: کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است و به مرور در این زمینه به مطلوب خواهیم رسید.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تمام روح سند تحول بنیادین آموزش و پرروش «ائتلاف برای اعتلای تعلیم و تربیت» است، افزود: اگر وزرا و دستگاههایی که در شورای عالی آموزش و پرورش عضویت دارند، پای کار باشند و به وظیفه خود در قبال سند تحول عمل کنند، شاهد بسیاری از مشکلات نخواهیم بود.
صحرایی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش هیچ چیزی برای پنهان کردن ندارد و باید واقعیت را بگوید، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم باید به آموزش‌وپرورش توجه کنیم. سال گذشته ۹۳۰ هزار شغل ایجاد شد که بیش از ۵۰۰ هزار نفر آن، مرتبط با هنرستان‌ها بود.
وی با اشاره به اینکه باید نمازخانه مدارس در متراژ متناسب ساخته شود، افزود: ‌آموزش‌وپرورش به‌دنبال این است که نمازخانه مدارس متناسب شود. در مدارس جدیدالاحداث و مدارس تخریبی و نمازخانه‌ها مناسب ساخته خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه معلم خود باید اهل نماز باشد، گفت: موضوع نماز جزو ارزیابی‌های این وزارتخانه بوده و خوشبختانه اثر هم داشته است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه طرح سه میم (ارتباط منزل، مدرسه و مسجد) تمام شده و به نتیجه رسیده‌ایم، تاکید کرد: مدارس باید اهتمام جدی در برگزاری نماز جماعت داشته باشند.البته ما کار های زیادی به مدیران مدارس سپرده ایم در این امور مهم در کنار مدیران مدارس همه باید کمک کنند.
صحرایی در پایان ‌با قرائت بندی از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبتنی بر اینکه برای حل مشکلات باید به مدرسه بازگشت، به‌ جملاتی از سه شهیدوالامقام اشاره کرد و گفت: به گفته شهید طهرانی‌مقدم «فقط آدم‌های ضعیف هستند که به اندازه بودجه و امکانات‌شان کار می‌کنند»‌ و به گفته شهید باقری «اگر آن‌طور که دیگران می‌جنگند ما هم بجنگیم به هیچ جایی ‌نمی‌رسیم، باید ما جور دیگری بجنگیم».
وی با بیان اینکه شهید آوینی گفته است، «اگر کسانی که مأموریت ایجاد تحول در تاریخ هستند خود از معیارهای عصر خویش تبعیت کنند، تحولی در تاریخ رخ نخواهد داد»، اظهار داشت: مخاطب این فرمایشات ارزشمند شهدا، بیش از همه مدیران آموزش و پرورش هستند، زیرا ما منشأ بسیاری از تحولات در کشور خواهیم بود. بنابراین باید معیارهای‌ تغییر کند. نه در کلام بلکه در رفتار عملی باید آموزش‌وپرورش، اولویت اول همه شود. ما باید در مسایل فعال باشیم.







 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات