پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کتاب مصور پوشش اقوام در البرز زیر چاپ می‌رود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: یکی از بخش‌های جنبی جشنواره ملی پوشش اقوام جشنواره عکاسی است که با هدف ثبت و معرفی لباس سنتی اقوام ایرانی برگزار می‌شود و در پایان بصورت کتاب مصور زیر چاپ خواهد رفت.

به گزارش رمزگشانیوز؛ به نقل از دبیرخانه جشنواره ملی مد و لباس استان البرز، سعید جابری انصاری با اعلام این خبر افزود: استان البرز خردادماه سالجاری میزبان جشنواره ملی مد و لباس اقوام و پوشاک عفیفانه است و یکی از بخش‌های جنبی این جشنواره به هنرمندان عکاس میهمان اختصاص دارد که با ذوق و قریحه هنری خود در ثبت و معرفی لباس سنتی اقوام ایرانی بنوعی در جریان سازی هویت فرهنگی پوشش اصیل ایرانی نقش آفرین هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، با اشاره به سیاست گذاری‌های فرهنگی در برگزاری این جشنواره ملی افزود: بخش‌های مختلفی برای این جشنواره ملی پیش‌بینی و تدارک دیده شده است که جشنواره عکس از جمله آنها است و آثار شاخصی که از دریچه قاب دوربین هنرمندان ثبت و ضبط می‌شود برگزیده و در کتاب مصور پوشش اقوام با نام خالق اثر منتشر می‌شود.

جابری انصاری هدف از چاپ کتاب جشنواره پوشش اقوام را بازمعرفی الگوهای پوشاک اقوام ایرانی و لباس‌های بومی و محلی برشمرد و گفت: این کتاب گنجینه‌ای مکتوب از فرهنگ پوشش اصیل و با هویت ایرانی خواهد بود که برای نخستین بار در استان البرز با این مضمون چاپ می‌شود.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات