پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

وعده استاندار البرز به فرهنگیان، محقق شد

نماینده عالی دولت در استان البرز پیرو نشست و دیدار با چند تن از فرهنگیان بازنشسته در اداره کل آموزش و پرورش صورت گرفته و همچنین سایر گفتگوها و تماس‌های مداوم در این رابطه، به وعده خود عمل کرد و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور برای انتقال دغدغه های فرهنگیان، دعوت کرد.

به گزارش رمزگشانیوز ؛ با توجه به اینکه بخش بزرگی از مطالبات فرهنگیان باید در سطح کلان چاره اندیشی شوند، مجتبی عبداللهی با اشراف به اهمیت رفاه و آسایش فرهنگیان در جهت کیفیت آموزش و پرورش دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور، تدابیر و هماهنگی های لازم را برای نشست جمعی از فرهنگیان بازنشسته استان با سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ترکی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور در 23 فروردین ماه 1402، اتخاذ کرد.

در ادامه این نشست علی حدادیان یکی از فرهنگیان بازنشسته به نمایندگی از سایر فرهنگیان گفت: تقاضای حضور مدیرعامل محترم صندوق بازنشستگی کشور را مطرح کردیم و در کمترین زمان ممکن با هماهنگی استاندار محترم و فعال البرز محقق شد.

وی با بیان اینکه مقرر شد بیمه تکمیلی بازنشستگان به یک بیمه کارآمد تغییر کند، افزود: امروز در کشور ما به دلیل تورم بالا، بازنشستگان به ویژه معلمان بازنشسته با پایین بودن حقوق دریافتی با مشکلات عدیده ای مواجه هستند با افزایش حقوق شاغلان برای نمونه با اجرای قانون رتبه بندی معلمان تفاوت حقوق بازنشستگان با شاغلان همتراز تا ده میلیون تومان نیز رسیده است.

حدادیان گفت: درخواست ما بازنشستگان این است که دولت محترم با استناد به اسناد بالا دستی از جمله، ماده سی قانون برنامه ششم در اسرع وقت لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به نحوی که حقوق دریافتی هر بازنشسته معادل 90 درصد دریافتی شاغل همتراز باشد را به مجلس محترم ارائه و با اخذ مصوبه مجلس فاصله دریافتی بازنشستگان و شاغلان  را بکاهد و موجبات رضایمندی آنها را فراهم آورد. 

وی ادامه داد: همچنین در قانون برنامه هفتم توسعه که توسط دولت محترم در حال تهیه می باشد، دائمی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان در قانون برنامه هفتم لحاظ شود و خدمات بیمه ای به ویژه بیمه تکمیلی بازنشستگان از وضعیت مطلوبی برخوردار نمی باشد.

صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: تغییربیمه تکمیلی انجام می شود و در مورد همسان سازی هم مطالب مطرح شده را به سمع دولت می رسانم، چراکه باید لایحه تبدیل به قانون شود.

وی افزود: یقیناً دنبال ایجاد عدالت هستیم، چه کسانی بهتر و شایسته تر از فرهنگیان که وظیفه دولت است که در خدمت آنها باشد. همسان سازی حقوق بازنشستگان در اولویت قرار دارد.
فرهنگیان در این نشست بی پرده مسائل و موضوعات خود را مطرح کردند تا مطالبات آنها در ابعاد ملی مورد رسیدگی، تصمیم گیری و تصمیم سازی قرار گیرد.

همچنین هفته گذشته نیز در حضور بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در خصوص تامین مسکن ارزان و با کیفیت و راه اندازی تعاونی مسکن فرهنگیان، برنامه ها و پیشنهادات استان و مطالبات و نیازهای ملی در این رابطه مطرح شد.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات