جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

وقتی یک برند به دنبال نوآوری است؛

خوش‌مزگی، خوش‌قولی و خوش‌برخوردی در «خوش‌کیک»

موسس برند «خوش‌کیک» می‌گوید: خوش‌مزگی، خوش قولی و خوش برخوردی از ویژگی‌های حرفه آن‌هاست.

فرزانه یوسفیان

اولین بار سردبیر روزنامه برای‌مان از خوش‌کیک، کیک سفارش داد. از سبکی مواد استفاده شده در کیک و طعم متفاوت خامه گفت. بی صبرانه منتظر بودم کیک به دست‌مان برسد. نیازی نبود در ترافیک عصر به خیابان برویم و کیک بخریم، با ماشین مخصوص حمل کیک، بسته رسید. طعمی دلنشین که با تمام کیک‌هایی که تا آن روز خورده بودم، متفاوت بود. قطعا همین تفاوت است که آدمی را ترغیب می‌کند برای دومین بار، دهمین بار و صدمین بار از برندی سفارش بدهد که خوشمزگی، خوش قولی و خوش برخوردی را سرمنشاء کار خود قرار داده باشد. سمیه فرزین مهر با 29 سال سن، موسس برند خوش‌کیک دارای فوق لیسانس تغذیه دام از دانشگاه تهران، از سه سال پیش فعالیت خود را در زمینه پخت کیک شروع کرده است و امروز توانسته در بین بسیاری از ساکنان شهر کرج، نامِ برندِ خود را مطرح و بر سر زبان‌ها بیاندازد. با او گفتگو کردیم که در ادامه می‌خوانید.

شروع فعالیت کیک پزی‌تان از چه زمانی است؟
حدودا سه سال پیش به دلیل علاقه شخصی شروع به پخت کیک کردم و با تجربه و آزمون و خطا توانستم دستورهایی به دست آوردم و وارد این حرفه شدم. چون آدم کمال گرایی هستم به دنبال این بودم که همان چند کیکی هم که در منو داریم بهترین باشد. ابتدای کار با 7 کیک و طعم شروع کردیم و به مرور زمان کارمان را رونق دادیم.

ارسال کیک برای مشتری در کرج اتفاق خوبی بود، این ایده چگونه به ذهن‌تان رسید؟
به دنبال انجام کار به بهترین نحو بودم. آن هم در کرج که شیرینی فروشی های خوبی نیز دارد و زبانزد هستند و من باید کاری را آغاز می کردم تا بتوانم با آن ها رقابت کنم. برای رقابتِ درست باید امتیازهایی به مشتری‌هایمان ارائه می دادیم و ارسال کیک برای مشتری یکی از امتیازهای حرفه ما بود و برای اینکه مشتری اعتمادش جلب شود، هزینه را بعد از دریافت کیک پرداخت ‌می‌کند.


تفاوت کیک‌های شما با کیک های شیرینی فروشی های سطح شهر در چیست؟
تمامی کیک‌های ما پخت روز هستند و باتوجه به سفارش مشتری در همان روز پخته می‌شوند. هر کیک برای خود یک پروژه جداگانه و بنا به سفارش مشتری است و حداکثر چند ساعت بعد از پخت به دست مشتری می رسد و آماده سرو است.
همواره از با کیفیت‌ترین مواد اولیه که در بازار ایران است برای پخت کیک استفاده می‌کنیم. وجه تمایز دیگری که در پخت کیک‌های ما وجود دارد طعم و سبکی خامه است زیرا ما اصلا از خامه گیاهی استفاده نمی‌کنیم و خامه‌ای که در کیک‌هایمان استفاده می‌کنیم مشتری‌هایمان خیلی دوست دارند و بازخوردی بسیار خوبی از آن‌ها گرفتیم.
نکته بعدی جعبه کیک‌هایمان است که توسط واحد بسته بندی خوش‌کیک در کمالشهر انجام می‌شود. در این واحد به جز بساخت جعبه‌های کیک، بسته بندی برای سایر حرفه ها هم انجام می‌شود. برای بسته‌بندی کیک‌ها از مقوای بهداشتی استفاده می شود و هر دو طرف جعبه با گرید غذایی و کاملا بهداشتی سلفون کشی می‌شود و نسبت به بسته بندی‌های عرف بازار که از زائدات است بارِ میکروبی خیلی کمی دارد.



در خصوص تیم خوش‌کیک توضیح دهید؟
کار عمده در پخت، آماده‌سازی و پخش را خودم انجام می‌دهم و لازم است توضیح دهم که در هر شرایطی کمک های همسرم بوده و هست. البته که چند نیروی کمکی دیگر هم همراه من هستند.

آینده کاری‌تان را چگونه می‌بینید؟
خداروشکر بازخوردهایی که از مشتری‌هایمان می‌گیریم بسیار خوب است. همیشه سعی می‌کنیم مشتری‌هایمان را راضی نگه داریم و بهترین کیک‌ها با بهترین کیفیت را در اختیارشان قرار دهیم. اسم کیک‌مان را خوش انتخاب کردیم، چون به دنبال این بودیم که چند ویژگی خوشمزگی، خوش قولی و خوش برخوردی را همزمان داشته باشیم.
و به دنبال آن هستیم در آینده ای نه چندان دور کارگاه بزرگ‌تری به همراه نیروهای بیشتری راه اندازی کنیم و امیدواریم روزی برسد که ساکنان کرج در تمام نقاط شهر ماشین های پخش ما را ببینند.

سخن آخر...
اگر به کاری علاقه دارید حتما انجام بدهید و نترسید. هیچ وقت و در هیچ شرایطی، حتی با وجود مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه کنونی، دست از رویاهایتان نکشید. همیشه یک راهی وجود دارد. سخت است ولی قابل انجام است و نباید ایستاد بلکه باید حرکت کرد، چون زندگی در جریان است و منتظر ما نمی ایستد.
F.Yousefianpour@Gmail.com
 
انتهای پیام/
گالری عکس
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات