شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
اخبار ویژه
معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: دو مورد از ۴ محصول معرفی شده دافع حشرات برای پشه آئدس توسط سازمان بهداشت جهانی، در کشور تولید می شود و در داروخانه‌ها موجود است.
سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد: پیش ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع و مهاجران خارجی در سامانه سهما یک ماه دیگر تمدید شده است.
سازمان وظیفه عمومی فراجا اعلام کرد: همه مشمولانی که در سال‌های گذشته از تسهیلات مشمولان ورزشکار استفاده کرده بودند برابر تدابیر ستاد کل نیروهای مسلح تعیین تکلیف شدند و از یکم مرداد ۱۴۰۳ برای انجام خدمت دوره ضرورت به سازمان‌های نیروهای مسلح اختصاص یافتند.
وزیر آموزش و پرورش شیوه‌نامه اجرایی آیین‌نامه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس در سال تحصیلی آینده را برای اجرا ابلاغ کرد.
جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: مقابله با اتباع غیرمجاز نیازمند یک اقدام فوق‌العاده و فوری است،چرا که مطابق قانون به کارگیری اتباع غیرمجاز جرم است.
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، همزمان با فرارسیدن هفته پیشگیری از غرق شدگی، ضمن تشریح توصیه‌های بهداشتی برای حفظ سلامتی شناگران در استفاده از تفریحات آبِی، استخرهای شنای غیربهداشتی را محلی برای انتقال بیماری‌های پوستی و عفونی، عنوان کرد.
رئیس سازمان ثبت احوال اعلام کرد: پایگاه خانوار این سازمان مبنای تغییر ساختار خانوار برای دریافت یارانه خانواده‌ها است.
سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: همزمان با آغاز فرایند ثبت‌نام کتب درسی در سامانه‌های مربوطه، فایل کتاب‌های درسی سال تحصیلی پیش رو در پایگاه کتاب‌های درسی در دسترس دانش‌آموزان و معلمان قرار گرفت.
عضو هیات علمی دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد، «امتلاء» یا بد انباشت اخلاط زائد در بدن را، یکی از علل ایجاد فشار خون از دیدگاه طب ایرانی دانست و گفت: در افراد گرم مزاج و یا سرد مزاج، رویکردهای درمانی طب مکمل متفاوت است.
رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت از نجات ۴ هزار و ۷۰۰ فرزند از ابتدای اجرایی شدن طرح نفس (نجات فرزندان سقط) در کشور خبر داد.
مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع غذا، دارو و تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه سالانه در کل کشور حدود ۲۵۰ هزار نمونه با بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار آزمون از محصولات سلامت محور مورد بررسی‌های کیفی قرار می‌گیرد، بر ضرورت بروزرسانی تجهیزات آزمایشگاهی سراسر کشور تایید کرد.
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: بالغ بر ۷۰ نوع فرآورده استنشاقی دارویی در کشور تأمین می‌شود.
رئیس دیوان عدالت اداری گفت: قانون‌گذار در برنامه پنجم توسعه دولت را مکلف به آزادسازی نرخ بلیت هواپیما کرده است.