جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون استاندار البرز:

کودکان محلات کم‌برخوردار در اولویت فعالیت‌های فرهنگی قرار گیرند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با بیان اینکه طرح خدمت‌رسانی به محلات کم برخوردار در قالب چهارشنبه‌های جهادی و جمعه‌های خدمت در استان در حال انجام است، افزود: لزوم خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان مناطق کم برخوردار که دسترسی به فعالیت های فرهنگی ندارند در اولویت همه مسئولان ذیربط قرار گیرد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ مرتضی ولی پوری در نشست برنامه‌ریزی هفته ملی کودک که با حضور جمعی از مسئولان نهادهای فرهنگی مرتبط با حوزه کودک و نوجوان در سالن جلسات حوزه معاونت سیاسی برگزار شد، ضمن تشکر از تلاش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، اظهار کرد: موضوع کودک از موضوعات بسیار ظریف و حساس جامعه است.

وی افزود: معتقد هستیم کودک، نوجوان و جوان در مجموع سرمایه‌های اجتماعی جامعه تلقی می‌شوند و پایه‌های فکری و توان شخصیتی هر فرد در بزرگسالی در همان اوایل دوران کودکی و نوجوانی شکل می‌گیرد.

 ولی پوری تصریح کرد: توقع داریم با توجه به این که موضوع کودک از موضوعات بسیار ظریف و حساس جامعه است، تک تک دوستان در این زمینه احساس مسئولیت کرده و مسئولان به شکل ویژه به این موضوع توجه کنند.

معاون استاندار افزود: اگر به کودکان توجه نکنیم جامعه در آینده دچار آسیب‌های بسیار بزرگی خواهد شد.

وی همچنین تعلیم و تربیت کودکان را از ضروریات خوانده و به دو بال یک پرنده تشبیه کرد، افزود: کودکان حق تعلیم و تربیت بر گردن ما دارند.

 ولی پوری با ذکر این نکته که کودکان قشر‌ تأثیرپذیر و آسیب‌پذیر جامعه هستند، افزود: ما باید اصول برخورد صحیح و تعلیم و تربیت را بلد باشیم و با تربیت صحیح به رشد کودکان کمک کنیم.

این مسئول همچنین بر لزوم مراقبت از سلامت جسمی و روانی کودکان تأکید کرده با اشاره به اهمیت آموزش والدین برای چگونگی برخورد صحیح با کودکان و نوجوانان افزود: باید با حضور کارشناسان آگاه به مسائل تربیتی والدین در این زمینه آموزش ببینند.

وی گفت: به منظور برگزاری جشن ویژه هفته ملی کودک در تمام گستره استان البرز، کمیته‌های متناظر شهرستانی حقوق کودک در استان البرز تشکیل شود.

انتهای پیام
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات