چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

نماینده کرج:

سالانه ۱۴۰ هزار نفر به البرز مهاجرت می‌کنند

نماینده کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی گفت: سالانه ۱۴۰ هزار نفر مهاجرت به استان البرز صورت می‌گیرد در حالی که متناسب با بحث افزایش جمعیت، زیر ساخت‌ها افزایش پیدا نکرده است.

به گزارش رمزگشانیوز؛ علیرضا عباسی روز شنبه در نشست با هیئت مدیره نظام پزشکی کرج گفت: طبق روایات دینی دو نعمت برای انسان مجهول است یکی از آنها سلامتی و دیگری امنیت است؛ بر این اساس اهمیت نظام سلامت مورد تاکید دین بوده و هست.

وی خاطرنشان کرد: پاندمی کرونا برای نظام سلامت و پزشکان امتحان بسیار خوبی بود و مرتبه اهمیت نظام سلامت را بر همگان ثابت کرد لذا با تمام توان باید تلاش کرد تا نظام سلامت تقویت شود.

عباسی گفت: رهبر معظم انقلاب از اوایل کرونا به رعایت تمام موارد بهداشتی، استفاده از ماسک، واکسن و رعایت فاصله اجتماعی تأکید و التزام داشتند و به نظر کارشناسان امر اهمیت فراوان دادند که این رفتار ایشان برای ما به گونه‌ای آموزش است که در تمام موارد مذهبی و غیره آن به متخصصان امر مراجعه کنیم.

وی با بیان اینکه اعتقاد ما هم بر این است که باید کار کارشناسی باشد و نظر کارشناسان در حوزه‌های مختلف اخذ شود افزود: بنابراین ما باید در تمام حوزه‌ها به نظرات خبرگان و کارشناسان اهمیت بدهیم، در مجلس هم فصل الخطاب مسائل پزشکی و مسائل مربوط به نظام سلامت، کمیسیون بهداشت می‌باشد.

وی تصریح کرد: مجموعه نظام پزشکی از سال ۸۳ قانون مترقی مجلس را دارد و بر اساس آن تعدادی تکالیف برای نظام پزشکی مشخص شده است و همچنین حقوقی هم برای آن تعریف شده است که باید ملزم به رعایت تمام موارد باشند.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: سالانه ۱۴۰ هزار نفر مهاجرت به استان البرز صورت می‌گیرد در حالی که متناسب با بحث افزایش جمعیت، زیر ساخت‌ها افزایش پیدا نکرده است. لذا باید با پیگیری همه مسئولین ذیربط به دنبال متناسب سازی زیرساخت‌ها با جمعیت بود.

وی اظهار کرد: به علت محرومیت پنهان در سرانه‌های درمان استان در زمان بودجه ۱۴۰۱، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، مسئولین وزارت بهداشت و سرپرست علوم پزشکی استان را در مجلس گرد هم آوردیم که فکری جهت ارتقای سرانه‌های استان شود. ارتقای سرانه‌های درمان مسئله اصلی است و ما در این راستا تلاش می‌کنیم.

نماینده البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: در سفر استانی رئیس جمهور به کرات کمبود تخت بیمارستانی و سرانه‌ها را مطرح کردیم که تبدیل به دغدغه اول و ادبیات رایج مسئولین اجرایی کشور شد.

وی در ادامه با بیان اینکه موضوعاتی مثل ظرفیت دانشجویان پزشکی که در کشور مطرح است و موافق و مخالفینی دارد و شائبه تعارض منافع مطرح می شود، افزود: نظام پزشکی باید در تبیین آن پیشقدم باشد.

وی ادامه داد: در رابطه با نسخه الکترونیک و طرح دارویار هم که کمک و همراهی نظام پزشکی را می‌طلبند انتظار این است که با رفع مشکلات و کمبودها محکم پای اجرای این طرح‌ها ایستاد و به بهترین نحو آنها را در استان و کشور پیاده نمود.

عباسی در پایان اعلام کرد: انتظار داریم از عزیزان که در طرح‌هایی که در حوزه پزشکی مطرح می‌شود و همچنین برنامه هفتم توسعه نقطه نظرات خود را اعلام کنند تا بتوان ظرفیت‌هایی جدید برای حوزه پزشکی ایجاد کرد یا نقص‌ها را برطرف کرد.

انتهای پیام/ 

 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات