پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 استاندار البرز:

باید البرز را از محرومیت در سرانه‌های آموزشی رها کنیم

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: شهرداری‌ها و دستگاه‌های مربوطه مکلف به جانمایی زمین‌های مناسب برای احداث مدرسه هستند و اعضای شورای آموزش و پرورش البرز باید روند امور را دنبال کنند.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «مجتبی عبداللهی» در شورای آموزش و پرورش استان که روز چهارشنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع)، با اشاره به اینکه به هفته بزرگداشت مقام معلم نزدیک می‌شویم، افزود: اکنون برای جبران ضعف‌ها و عقب ماندگی سرانه‌های آموزشی و پرورشی استان برنامه‌های بزرگی در دستور کار استان داریم.

وی ادامه داد: برای این منظور ضرورت دارد که اعضای شورای آموزش و پرورش استان رویکرد خود را از جلسات تشریفاتی به سمت کارگروه های عملیاتی و اجرایی تغییر دهند.

عبداللهی گفت: برنامه ساخت 200 مدرسه تا پایان دولت سیزدهم و آغاز فاز اول آن با هدف احداث 100 مدرسه طی مشارکت دولت و خیرین در استان اجرایی خواهد شد بنابراین این شورا مسئولیت خطیری به عهده دارد.

وی افزود: اعضای شورای آموزش و پرورش استان باید طرح و برنامه‌های با قابلیت اجرایی ارائه دهند و در برای تحقق آنها پیگیر و پیشتاز باشند.

استاندار البرز گفت: شهرداری‌ها و دستگاه‌های مربوطه مکلف به جانمایی زمین‌های مناسب برای احداث مدرسه هستند و اعضای شورا باید روند امور را دنبال کنند.

وی افزود: بنده به عنوان نماینده عالی دولت در استان مسئولیت‌های متعددی دارم که با توجه به مطالبات و نیازهای مردمی باید به آنها بپردازم بنابراین تک تک مسئولان استان باید در حوزه خود نسبت به اجرای مصوبات و برنامه‌ها اهتمام داشته باشند.

عبداللهی با اشاره به ضرورت تکریم معلمان در تمامی ایام سال و بویژه در هفته گرامیداشت مقام معلم، گفت: در این ایام باید تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی به سهم خود از معلمان تجلیل کنند، معلمان نمونه استان باید شناسایی شوند و نام و عکس آنها در نقاط مختلف شهر باشد.

وی با اشاره به اینکه باید تعاونی‌های مسکن برای معلمان راه‌اندازی شود، افزود: تکریم معلمان باید به واقع صورت گیرد چراکه امید و انگیزه بخشیدن به آنها بر کیفیت آموزش و پرورش نسل‌های آینده کشور تاثیر بسزایی دارد.

استاندار البرز گفت: ضرورت دارد با راه‌اندازی ستاد نهضت مدرسه‌سازی در استان با اقدامات ویژه‌ای همچون احداث 200 مدرسه و جلب مشارکت خیرین کل کشور، البرز را از محرومیت در سرانه‌های این بخش رها کنیم.

وی افزود: 35 معلم استان را در شرایط شیوع کرونا از دست دادیم بنابراین دیدار با خانواده‌های آنها در این ایام ضرورت دارد.

عبداللهی گفت: اداره کل آموزش و پرورش استان در راستای ساخت و تجهیز مدارس و تکریم معلمان اختیار تام از سوی نماینده دولت در استان دارد بنابراین در انتظار برنامه‌های این اداره هستیم.
 انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات