یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرمانده انتظامی البرز خبر داد:

دستگیری 72 سارق و انهدام 25 باند سرقت در البرز

فرمانده انتظامی البرز از انهدام 25 باند سرقت و دستگیری 72 سارق در 24 ساعت گذشته در البرز خبر داد.

به گزارش رمزگشا نیوز از کرج؛ سردار عباسعلی محمدیان صبح امروز در اجرای طرح سارقین و کشف اموال مسروقه در پلیس آگاهی البرز، گفت: طبق برنامه ریزی نیروی انتظامی و قولی که به مردم شریف استان البرز دادیم، برخورد بی امان ما با سارقان و مجرمان تعطیلی‌بردار نیست و مرتبا اقدامات مختلفی در سطح استان انجام می شود.

وی در ادامه گفت: در مدت 24 ساعت گذشته طی یک عملیات گسترده در استان البرز و چهار شهرستان اطراف تهران، همکاران پلیس آگاهی موفق به دستگیری 72 نفر سارق حرفه ای شدند که از این تعداد 60 نفر دارای سابقه کیفری و سرقت و 6 نفر مال خر هستند که اموال را از این سارقان خریداری می کردند.

فرمانده انتظامی البرز به اموال مکشوفه در این عملیات اشاره کرد و گفت: طلا، خودرو، لوازم خانه، لوازم داخل خودرو، تلویزون، کیس کامپیوتر، سکه های تقلبی، دستگاه اسکیمر، ساعت اپل واچ، موتور برق، دستگاه جوش و...، بخشی از اموال کشف شده در این عملیات است.

این مسئول ادامه داد: باتوجه به اینکه تنها 24 ساعت از عملیات گذشته است، طبق اسناد و مدارکی که همکاران ما در دست دارند و یا شناسایی اموال توسط مردم، قطعا تعداد سرقت ها بیشتر است.

محمدیان نقش مردم را در متوقف کردن چرخه سرقت مهم دانست و گفت: اگر بخواهیم چرخه ی سرقت را متوقف کنیم، بایستی خرید و فروش مال سرقتی متوقف شود. در همین راستا از مردم عزیز استان البرز تقاضا داریم در خرید وسایل دست دوم دقت کنند. مردم بدانند عمده وسایلی که در مغازه ها و مکان های اوراقی وجود دارد، سرقتی هستند و اگر این اموال مشکوک و سرقتی از سوی مردم خریداری نشوند، طبیعتا مصرفی برای سارق ندارند و نمی تواند آن ها را به فروش برساند. مردم از خرید اموال دست دوم مشکوک به سرقتی جدا خودداری کنند و اگر هم مجبور به خرید وسایل دست دوم هستند، فاکتور معتبر از فروشنده دریافت کنند.

وی در خصوص شیوه جدید در سرقت منزل اشاره کرد و گفت: سارقان منزل با شیوه جدید در روز، در بین ساعات 12 تا 4 بعدازظهر اقدام به سرقت کردند. از مردم عزیزی که در این ساعات از منزل شان سرقت شده است، جهت روئت اموال و جهت رسیدگی به پرونده هایشان به پلیس آگاهی استان البرز مراجعه کنند.

فرمانده انتظامی البرز در پایان سخنانش گفت: حدود ده میلیارد تومان ارزش اموال مکشوفه در عملیات 24 ساعت گذشته است. قطعا بعد از انتقال سایر اموال سرقتی توسط سارقان دستگیر شده، مبلغ این اموال افزایش می یابد.

انتهای پیام/
گالری عکس
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات