شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیر کل آموزش و پرورش البرز:

باید برای احیای نقش خانواده در نظام تعلیم و تربیت تلاش کرد

مدیر کل آموزش و پرورش البرز گفت: باید برای احیای نقش خانواده در نظام تعلیم و تربیت و حضور کیفی، موثر و کارآمد آن ها در آموزش و پرورش تلاش کنیم.

به گزارش رمزگشا نیوز از کرج، سالار قاسمی در مراسم انتخابات انجمن اولیا و مربیان دبیرستان دوره اول فرزانگان ناحیه سه کرج گفت: مدرسه بسیار مهم است اما خانواده مهم تر و اثرگذارتر است و هیچ نهادی نمی تواند جای آن را بگیرد. خانواده مانند یک زمین مستعد است که آموزش و پرورش و معلم روی آن کار خواهند کرد و اگر یک زمین شوره زار باشد کاشت بذر مناسب هم در آن نتیجه بخش نخواهد بود.

وی به حضور اولیا در کنار معلم و مدرسه پرداخت و خاطرنشان ساخت: چکیده وظیفه اولیا در آموزش و پرورش، مشارکت و نظارت است و اولیا به هر میزان که مشارکت کنند قطعا به همان اندازه از آموزش و پرورش مطالبه گری نیز خواهند داشت و ما نمی توانیم موفقق باشیم مگر اینکه احساس مسئولیت و مشارکت در اولیا وجود داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: متاسفانه در سال های اخیر نقش تربیتی خانواده ها کم تر شده و تصور ما این بوده چون در جمهوری اسلامی نهادهای مختلف فرهنگی وجود دارد وظیفه ما را این نهادها می توانند انجام دهند. باید برای احیای نقش خانواده در نظام تعلیم و تربیت و حضور کیفی، موثر و کارآمد آن ها در آموزش و پرورش تلاش کنیم.

ده هزار عضو انجمن اولیا و مربیان در البرز
قاسمی گفت: 10 هزار عضو انجمن اولیا و مربیان در البرز داریم کدام نهاد مدنی این ظرفیت را دارد؟ باید از این ظرفیت به شکل شایسته استفاده شود. اگر انتخاباتی در سطح کوچه و محله باشد حس مشارکت و رقابت بالایی وجود دارد اما آیا ما به عنوان خانواده همین حس مشارکت را در انتخابات اولیا داریم؟ چه چیزی مهم تر از دانش آموز و مدرسه و تعلیم و تربیت برای ما وجود دارد؟

وی در پایان خطاب به اولیای دانش آموزان گفت: اگر می خواهیم فرزندان موفقی داشته باشیم بدانیم که کسب موفقیت فقط نمره نیست، دانش آموزان و فرزندان ما نیاز به شادی دارند، باید آن ها را با تحمل و تاب آوری بالا تربیت کنیم تا در برابر ناکامی ها احساس شکست نکنند، سعی مان این باشد تا فرزندانی پرسشگر و خلاق تربیت کنیم  است و در نهایت خیلی اهمیت دارد که فرزند ما دارای مهارت های مختلف اجتماعی، کاری و ... باشد.

انتهای پیام/

 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات