دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

شرایط ویژه رانندگی برای دارندگان گواهینامه‌های رانندگی موتورسیکلت و پایه سوم 

سرپرست پلیس راهور استان با اشاره به ماده ۴ آیین‌نامه صدور انواع گواهینامه‌های رانندگی مصوب ۱۳۹۰ هیئت وزیران گفت: دارندگان گواهینامه‌های رانندگی موتورسیکلت و پایه سوم در اولین مرحله ‏صدور گواهینامه در سال اول مکلف به رعایت محدودیتها و شرایط ویژه‌ می‌باشند.

به گزارش رمزگشانیوز؛ سرهنگ حمداله رحمتی پور» اظهار داشت: با استناد به ماده ۴ آیین‌نامه صدور انواع گواهینامه‌های رانندگی مصوب ۱۳۹۰ هیئت وزیران ، رانندگان تا سه ماه حق ندارند به تنهایی رانندگی کنند و باید یک نفر دارنده گواهی نامه پایه یک ، پایه دو و یا پایه سوم با سپری شدن یک سال از زمان صدور در کنار آنان حضور داشته باشد .

وی افزود:این دسته از رانندگان به مدت یکسال از ساعت 12 شب تا 5 صبح حق رانندگی ندارند و به مدت یکسال هم نباید خارج از شهرها رانندگی کنند مگر اینکه در مسیر بین بزرگراهی با حداکثر 25 کیلومتر فاصله از آن شهر با احتیاط یه رانندگی بپردازند.

سرهنگ رحمتی پور تاکید کرد : رانندگان مبتدی و دارای گواهینامه پایه سه باید علامت مثلث خطر که داخل آن نوشته شده «احتیاط راننده مبتدی» بر روی شیشه جلو سمت راست و شیشه عقب سمت چپ خودرو نصب کنند تا برای سایر رانندگان عبوری مشخص شود تا آنها احتیاط بیشتر به خرج دهند.

سرپرست پلیس راهور استان البرز تاکید کرد: رانندگان مبتدی با گواهینامه جدید نباید مرتکب تخلفات حادثه ساز شوند و یا در تصادفات جرحی و فوتی مقصر شناخته شوند  .

وی با اشاره به وجود محدودیت هایی هم برای دارندگان گواهینامه موتور سیکلت بیان داشت: رانندگانی که در سال نخست موفق به اخذ گواهی نامه موتورسیکلت می شوند تا یک سال حق ندارند با موتورسیکلت های بیش از 125 سی سی رانندگی کنند.

سرهنگ رحمتی پور افزود : این افراد همچنین حق رانندگی با موتورسیکلت از ساعت 10 شب تا 5 صبح را تا یک سال نخواهند داشت و علاوه بر آن فقط باید در داخل شهر رانندگی کنند مگر اینکه حداکثر 25 کیلومتر از آن شهر فاصله بگیرند .

سرپرست پلیس راهور استان با بیان اینکه این دسته از رانندگان حق سوار کردن شخص دیگری را هم ندارند گفت: این رانندگان به مدت یکسال هم نباید مرتکب تخلفات حادثه ساز دارای نمره منفی شوند.

وی افزود: رانندگانی که دارای گواهینامه پایه سوم مبتدی و موتورسیکلت بوده و مرتکب تخلفات فوق می گردند محدودیت ها را رعایت نکنندگواهینامه رانندگی آنان اخذ و ضمن معرفی به آموزشگاههای رانندگی می بایست 40 ساعت آموزش را طی کنند که 24 ساعت آن عملی و 16 ساعت آن نیز به صورت نظری درکلاس خواهد بود و این رانندگان پس از سپری نمودن دوره آموزشی می توانند گواهینامه خود را مجددا دریافت کنند.

سرهنگ رحمتی پور با اشاره به اینکه این اقدام مطمئنا در پیشگیری از تصادفات فوتی و جرحی موثر خواهد بود بیان داشت:امیدواریم تمامی رانندگان عزیز قوانین راهنمایی و رانندگانی را به طور دقیق رعایت کنند تا شاهد کمترین آسیب ها و سوانح رانندگی در سطح معابر استان باشیم. 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات