جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

زنگنه در البرز مطرح کرد؛

صنایع داخلی نیازمند توسعه

بیژن نامدار زنگنه امروز یکشنبه در بازدید از کارخانه های گروه صنعتی مپنا، اظهار کرد: امروز فرصتی شد تا از این مجموعه و تاسیسات آن بازدید کنم و از نزدیک با بخش‌های مختلف آشنا شوم.

به گزارش رمزگشا   وی در ادامه با اشاره به پیشرفت های این مجموعه، گفت: کارگاه های این مجموعه فعال است و با ظرفیت خوبی کار می کنند، به واقع باید گفت؛ گروه صنعتی مپنا یکی از نمادهای شاخص فناوری ملی ما است.
وزیر نفت با بیان اینکه مجموعه مپنا از اواخر دهه ۶۰ آغاز به کار کرد و به صورت دانش بنیان به روند کاری خود ادامه داد، گفت: این مجموعه به حوزه نفت ورود کرده و ما استقبال می کنیم.
زنگنه با اشاره به اینکه در این بازدید انتظاراتی که مپنا از حوزه نفت داشت و انتظارات متقابل ما بیان شد، گفت: در برخی از این‌ها تفاهم داشتیم و در برخی دیگر نیاز به صحبت بیشتر است.
وی با تاکید بر اینکه مپنا باید در بخش های «هایتک» خدمات نفتی وارد شود که امروز در انحصار یکی دو تا شرکت بین المللی است و ما در این زمینه ضعف داریم، گفت: آینده مپنا را به روشن می بینم و امیدوارم که در توسعه فناوری ملی تحول آفرین باشد.
وزیر نفت با اشاره به اینکه در نظر داریم مپنا، شرکت نفت و گاز پارس باهم وارد مذاکره شوند و در بخش کمپروسورها و توربین ها با هم همکاری کنند، گفت: در این صورت شاهد بهره برداری از ۲۷ فاز این تکنولوژی خواهیم بود، حتی اگر توتال فاز ۱۱ را اجرا کرد بقیه را باید اجرایی کنیم.
زنگنه در بخش دیگری یادآور شد: شرکت ملی حفاری سال ها است در لیست واگذاری قرار گرفته است، مپنا تحت عنوان مدیریت شرکت های نیروگاهی ایران به وجود آمد و در اولین پروژه با صرفه جویی جدی همراه شد که مقدار زیادی هم ساخت داخل اتفاق افتاد، در اواخر سال ۶۷ مپنا نهال بود ولی حالا می بینیم به درختی توانمند تبدیل شده است.
وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه اگر نفت بفروشیم می توانیم عملکرد خود را توسعه دهیم، گفت: باید حجم قابل توجهی از کارها به داخلی ها سپرده شود، از این فرصت باید برای توسعه صنایع داخلی و واحدهای فناوری دانش بنیان استفاده شود.

 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات