جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مناطق و سازمان‌ها را درگیر مسائل حقوقی و کیفری نکنیم

رئیس کمیسیون فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی و جوانان شورای شهر کرج گفت: ماهیت مناطق و سازمان‌ها خدمت‌رسانی و ایجاد بستر امن و آرام است؛ نباید آنها را دچار درگیری‌های حقوقی و کیفری کنیم.

به گزارش رمزگشانیوز؛ حجت الاسلام «علیرضا سعیدی» در بیست و پنجمین جلسه شورای شهر کرج با اشاره به لایحه تفویض اختیار مدیران مناطق و سازمان‌ها در حوزه حقوقی، افزود: بحث تفویض اختیار در قاعده مدیریت دارای سه گام اساسی است که یکی از این گام ها در لایحه مذکور دیده نشده است.

سعیدی با تصریح بر اینکه «تفویض اختیار بدون تعیین شیوه سنجش عملکرد و پاسخگویی، فسادزاست»، اضافه کرد: گام نخست تعیین دقیق فعالیتی است که قرار است واگذار شود. گام بعدی نیز تعیین حدود اختیارات است. این دو گام در لایحه دیده شده اما معیارهای سنجش عملکرد و پاسخگویی در لایحه مذکور مشاهده نمی‌شود.

به گفته سعیدی، تفویض به معنای اعطای اختیار است که به ناچار قدرت آفرین خواهد بود و وجود قدرت، چالش و فساد را به همراه خواهد داشت. از این رو اگر معیار سنجش عمل وجود نداشته باشد، از قدرت تفویض شده سوءاستفاده های فراوان خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید مشخص باشد چه کسی در پی این تفویض اختیار و به چه کسانی پاسخگو خواهد بود، اذعان کرد: همچنین اگر تفویض منجر به ارائه اختیارات لازم نشود، هیچ فایده‌ای به همراه نخواهد داشت.

عضو شورای شهر کرج خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد درگیر کردن مراکز صف شهرداری با موضوعات کیفری و حقوقی به نفع مدیریت شهری نباشد.  
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات