شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار کرج خواستار شد؛

مشکل آب شرب برخی روستاهای بخش آسارا برطرف شود

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج گفت: مشکل تامین آب شرب برخی روستاها در بخش آسارا این شهرستان از دغدغه های مهم و اولویت‌دار است.

به گزارش رمزگشانیوز  «غفور قاسم پور» روز پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه بخشدار آسارا افزود: بازنگری بر طرح هادی روستاها می تواند بخش عمده ای از مشکلات روستاییان این محور را برطرف کند.

وی در ادامه با اشاره به تلاش‌هایی که در سالهای اخیر برای تحقق آرزوی دیرینه گاز رسانی به روستاهای بخش آسارا صورت گرفته ادامه داد : موانع زیادی وجود دارد و در بخش هایی نیاز به نسخه ملی بود که با حمایت و پشتیبانی ها استاندار البرز این مطالبه مردمی پس از سالها به انجام رسید و فاز دوم گاز رسانی به روستاها نیز انجام شد.

قاسم پور با بیان اینکه فرصت خدمت محدود است و باید در جهت کسب رضایت خداوند و منافع مردم امانتی را که بر عهده ما گذاشته شده به صاحبان اصلی آن واگذار کنیم افزود: بخش آسارا ۲۸۰ شهید والامقام را تقدیم انقلاب کرده است، خون شهدا همان امانتی است که در هر جایگاهی که قرار داریم باید خود را وامدار آن بدانیم و برای کسب رضایت عمومی مردم کار انجام دهیم.

وی  گفت: وظیفه ما خادمی است و هیچ منتی هم بر مردم نیست، اگر جایی ما کوتاهی انجام دادیم باید از مردم عزیز عذرخواهی نماییم.

فرماندار کرج گفت: هنر بخشدار این است که در شرایط تنگنای مالی بتواند با همدلی در اوج محرومیت کار انجام دهد. سرپرست جدید بخشداری آسارا نیز با همگرایی و بهره مندی از رهنمودهای امام جمعه ، نخبگان و مردم موفق خواهد بود.

قاسم‌پور انتخاب سرپرست جدید بخشداری آسارا را گامی در جهت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب عنوان و خاطرنشان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری نیز تاکید دارند عمل شده است. بخشدار جدید علاوه بر اینکه جوان هستند، انقلابی هم هستند.

 معاون استاندار البرز در ادامه با انتقاد از اینکه عده ای می گویند بخش آسارا محروم است، این دیدگاه را رد کرد و گفت: آسارا بخش مهمی در کشور است. نگاه های ملی و استانی به این بخش وجود دارد، تهرانی ها و البرزی ها هم توجه خاصی به این منطقه دارند و برعکس ظرفیت های بسیاری دارد که در طول سالهای اخیر مغفول مانده است.

احیای ظرفیت های گردشگری آسارا بذر رونق اقتصادی

قاسمپور در ادامه بیان کرد: اگر حوزه گردشگری در بخش آسارا تقویت شود و درآمدهای پایدار شهری ایجاد شود، گویی بذر رونق اقتصادی کاشته شده و توسعه و آبادانی مضاعفی را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به قرارگیری پیست بین المللی دیزین در چهارمین محور زیبای گردشگری دنیا، کرج – چالوس بیان کرد: مناطق توریستی و  روستاهای هدف گردشگری آسارا باید احیاء شوند.

معاون استاندار البرز تا کید کرد: همه باید دست به دست هم بدهیم و برای رونق اقتصادی آسارا و توسعه بخش گردشگری آن تلاش کنیم.

قاسم‌پور اجرای سند جامع گردشگری بخش آسارا را شاه کلید آبادانی این منطقه برشمرد.

وی گفت: آسارا نیروهای جوان و توانمند بیشماری دارد که در استان و کشور فعال هستند و می توان از ظرفیت آنها در جهت ارتقاء زیرساخت های این بخش استفاده کرد.

قاسم‌پور در ادامه با بیان اینکه برغم پتانسیل های فراوان این بخش چالش هایی نیز وجود دارد، گفت: کمبود زیرساخت های ورزشی و درمانی از جمله دغدغه هایی است که باید برای آن اقدامات عملیاتی انجام داد.

بهره برداری از قطعه دوم آزادراه تهران – شمال ترافیک را کاهش می دهد

معاون استاندار البرز افزود: با تلاش های استاندار البرز معضل ترافیک محور کرج – چالوس با بهره برداری از قطعه اول آزاد راه تهران – شمال رفع شده و در امتداد آن با تکمیل قطعه دوم این آزاد راه ظرف دو سال آینده بخش عمده ای از بار ترافیک ملی در این محور هدایت می شود.

قاسم‌پور کاهش درآمدهای پایدار را نیز یکی از سدهای روبروی محور گردشگری کرج – چالوس دانست و گفت: باید برای افزایش درآمدهای این بخش گام های موثری برداشته شود.

فرماندار کرج در ادامه خطاب به برج و باروسازان در مناطق گردشگری کرج – چالوس هشدار داد و گفت: زمین های بکر و دست نخورده این محور با ارزش هستند وجلوی قانون شکنان و افرادی که با دور زدن قانون به فکر ساخت ویلاهای لوکس بر روی زمین های بکر این منطقه هستند برخورد جدی خواهد شد.

قاسم‌پور بیان کرد: از سرفصل اعتبارات استانی و بودجه راهداری بهبود زیرساخت های حوزه راه و حمل و نقل در این محور صورت خواهد گرفت.

فرماندار کرج در ادامه ضمن قدردانی از حسن اعتماد استاندار البرز از سرپرست جدید بخشداری آسارا خواست تا کارهای مغفول مانده را به جد پیگیری کند و اولویت اصلی را رفع دغدغه و مطالبات ضروری مردم قرار دهد.

در پایان این مراسم ضمن قدردانی از  «صادق کمالی» بخشدار سابق آسارا، فرماندار کرج به نیابت از استاندار البرز حکم «مجید رحیمی فرد» را به عنوان سرپرست جدید بخشداری آسارا به وی اعطاء کرد.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات