جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

 افزایش ۲۵ درصدی کرایه تاکسی های فردیس

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری فردیس گفت: نرخ کرایه تاکسی‌های درون شهری فردیس با افزایش ۲۵ درصد، پس از تصویب در شورای اسلامی شهر، تعیین و ابلاغ شد.

به گزارش رمزگشانیوز«علی امیری»، رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری فردیس، در خصوص فرآیند تعیین نرخ کرایه تاکسی‌های درون شهری فردیس، گفت: لایحه تعیین کرایه تاکسی‌ها در اواخر سال گذشته  پس از بررسی کارشناسی، تصویب هیأت مدیره و شورای سازمان، در شورای اسلامی شهر فردیس به تصویب رسید و پس از رفع ابهامات در کمیته تطبیق فرمانداری شهرستان،‌ تائید و ابلاغ شد.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری فردیس افزود: با در نظر گرفتن همه شرایط موجود از جمله اجباری شدن حداکثر تعداد ۳ نفر سرنشین در شرایط کرونایی، استهلاک خودروها،  افزایش هزینه‌ها، تامین معیشت رانندگان تاکسی و تسهیل در استفاده عموم شهروندان از خدمات حوزه حمل و نقل عمومی،  نرخ افزایشی کرایه تاکسی‌ها در شهر فردیس، به تناسب خطوط و خدمات ارائه شده تا ۲۵ درصد افزایش، تصویب و ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه برای تعیین نرخ افزایش کرایه تاکسی‌ها، شرایط رانندگان و مسافران در نظر گرفته شده است، یادآور شد: اگرچه نرخ افزایشی کرایه تاکسی‌ها با توجه به بُعد مسافت، حجم مسافران و سایر شرایط، در برخی شهرهای همجوار ۳۰ تا ۴۰ درصد اعلام شده است، اما در فردیس با کسب نظر از روسای خطوط و با هدف فراهم کردن زمینه استفاده بیشتر شهروندان از خدمات حمل و نقل عمومی، مبلغ تعیین شده برای سال جاری، کمتر از تورم اعلامی بوده است.

وی افزود: ممکن است نرخ افزیشی ۲۵ درصد، به دلیل بُعد مسافت و شرایط معیشتی مورد اعتراض برخی تاکسی‌داران شهر فردیس باشد و توقع دارند در مقابل هزینه‌ها، رقم معقولی دریافت کنند؛ اما با در نظر گرفتن خدمات قابل ارائه به مسافران و سایر شرایط، در مجموع این رقم  هم برای رانندگان و هم مسافران منصفانه به نظر می‌رسد. 

امیری با گلایه از اینکه متاسفانه هیچگونه قانون حمایتی برای تاکسی‌داران در نظر گرفته نشده و تاکسی‌ها به غیر از سهمیه سوخت، هیچگونه یارانه و کمک دولتی دریافت نمی‌کنند، اظهار کرد: سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری فردیس با نصب سایبان، سرویس بهداشتی و در برخی ارائه موارد مواد ضدعفونی و بهداشتی به تاکسی‌داران، تلاش کرده تا شرایط مناسبی را درجهت افزایش کیفیت خدمات به شهروندان، برای رانندگان فراهم کند.

وی در پایان بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه افزایش کرایه‌ها بیش از نرخ‌نامه مصوب، می‌توانند با شماره ۳۶۸۹۰۰۳۲-۰۲۶ سازمان حمل و نقل بار و مسافر فردیس تماس بگیرند و شکایات خود را اعلام کنند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات