شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تشکیل کمیته گردشگری در اداره کل میراث فرهنگی‌، گردشگری و صنایع دستی استان البرز

۵۰۰ مکان بومگردی در استان البرز شناسایی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با بیان اینکه۵۰۰ مکان بومگردی در استان البرز شناسایی شد، گفت: جاده آسارا به مقصد گردشگری تبدیل می‌شود.

به گزارش رمزگشانیوز  فریدون محمدی امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه 1400 سال بسیار خوبی است، اظهارداشت: تولید واکسن کرونا و تزریق آن سبب می‌شود که پرونده کرونا در جهان بسته شود.

وی با بیان اینکه در پساکرونا سفر و گردش یک اصل مهم برای کسب حال روحیه بهتر است، افزود: در این راستا وظایف اداره میراث فرهنگی و گردشگری بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با بیان اینکه در یک سالی که این سمت را در استان البرز برعهده دار هستم تلاش شده برنامه‌ها به صورت زمانبندی شده و با هدف گذاری انجام شود، بیان کرد: در زمینه مرمت و باز سازی بنا های تاریخی اقدامات خوبی در این راستا انجام شده که از جمله آن می‌توان به مرمت گنبدهای کاروانسرای ینگی امام، آسیاب مهدی اباد و کاخ شهرستانک اشاره کرد.

محمدی با اشاره به اینکه شاهد ریزش پل قدیمی در کرج بودیم، تصریح کرد: عملیات آسیب زدایی سریع انجام شد، بودجه لازم از وزارت خانه تخصیص یافته و شورای شهر نیز 500 میلیون برای این کار درنظر گرفت که تاکنون تخصیص نیافته است.

وی با عنوان اینکه در حوزه صنایع دستی کارهای خوبی در استان انجام شده، خاطرنشان کرد: راه اندازی خانه صنایع دستی، صدور بیش از 5 هزار کارت مهارت و پیگیر زمین در هشتگرد برای هنرمندان صنایع دستی نیز هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز با بیان اینکه در سالی که گذشت با اداره فرهنگ و ارتباطات اسلامی تفاهمنامه ای منعقد شد، گفت: در قالب این تفاهمنامه نمایشگاه صنایع دستی و هفته فرهنگی البرز در کشورهای مختلف برنامه ریزی و اجرا می‌شود.

محمدی از تشکیل کمیته گردشگری در اداره کل میراث فرهنگی‌، گردشگری و صنایع دستی خبر داد و عنوان کرد: در قالب این کمیته 500 مکان بومگردی شناسایی شد.

وی افزود: در آینده جاده آسارا به مقصد گردشگری تبدیل می‌شود.

لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات