پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز خبر داد:

نظارت دولت بر تامین و توزیع اقلام مهم نهاده‌های دامی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: در سال جاری به منظور کاهش نقش واسطه ها دولت نظارت کاملی به تامین و توزیع اقلام مهم نهاده های دامی دارد

به گزارش رمزگشا نیوز از کرج؛ موسوی در زمینه تنظیم بازار محصولات کشاورزی بیان داشت: در سالجاری به منظور کاهش نقش واسطه ها دولت نظارت کاملی به تامین و توزیع اقلام مهم نهاده های دامی دارد و بر امر توزیع نهاده هایی مانند ذرت کنجاله سویا جو و سبوس نظارت می کند.

وی افزود: نرخ جوجه یک روزه مصوب شده است و در صورت افزایش قیمت مرغ نیز با توجه به خرید تضمینی محصولات و ذخیره سازی جهت عرضه در مواقع کمبود، قیمتها با عرضه مرغ منجمد در بازار کنترل خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز عنوان کرد: در رابطه با گوشت قرمز نیز خوشبختانه به لطف بارندگی های اخیر و وضعیت نسبتاً مناسب مراتع پیش بینی می شود تولیدات داخلی گوشت قرمز افزایش یابد و همچنین کسری گوشت از طریق ارز نیمایی بصورت لاشه سرد (تازه) و گوشت منجمد وارد شده که در امر تثبیت قیمت گوشت تا حدودی موثر واقع شده است. همچنین با پیگیری بعمل آمده نیاز استان به شکر به قدر کافی برای خانوار صنایع و صنوف تامین شده و قیمت شکر نیز روند کاهشی یافته و بتدریج متعادل می شود.

این مسئول گفت: برنامه انتخاب نمونه های کشاورزی، آموزش بهره برداران، ایجاد سایت های الگویی و حمایت از استارتآپ های فعال در حوزه کشاورزی نیز امسال با نگاه ویژه ای مورد پیگیری قرار می گیرد.

موسوی در ادامه گفت: درحوزه خدمات رسانی مناسب تر به ارباب رجوع، تجمیع ساختمان های جهاد کشاورزی و توجه هرجه بیشتر به الکترونیکی کردن خدمات و تکریم ارباب رجوع و واگذاری هرچه بیشتر تصدی گری ها به بخش های غیر دولتی و بهره گیری مناسب از خدمات نظام های مهندسی صنفی و دامپزشکی و هدایت و حمایت تشکل های بخش، از موارد مورد تاکید در سال جاری است.
انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات