شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس دادگستری استان البرز خبر داد:

رصد فضای مجازی برای جلوگیری از انتشار شایعات و محتواهای غیراخلاقی

رئیس دادگستری استان البرز از رصد فضای مجازی و به حداقل رساندن انتشار شایعات، تخریب ها و محتواهای غیراخلاقی در استان البرز خبر داد.

به گزارش رمزگشا نیوز؛ حسین فاضلی هریکندی در دیدار با هیات مدیره خانه مطبوعات با تاکید بر نقش و اهمیت رسانه در دنیای کنونی گفت: متاسفانه در زمینه ارتباط بین دادگستری و مردم خلاهایی وجود دارد که بخشی از این خلاها با دیدارهای مردمی حل می‌شود و در بخش مهم دیگر هم باید رسانه‌ها ایفای نقش کنند.

وی با اشاره به اینکه رسانه ها می توانند در معرفی خدمات دادگستری نقش مهمی داشته باشند، گفت: مطبوعات و رسانه های البرز با اخذ بازخوردهای مختلف از سوی مردم و انعکاس آن به دادگستری قطعا می توانند در اطلاع رسانی درست کمک های شایانی انجام دهند.

رئیس دادگستری استان البرز در ادامه گفت: در قانون این حق برای رسانه‌ها پذیرفته شده که نقد کنند و قطعا نقد سازنده بر مبنای حسن نیت پذیرفته شده است. با توجه به رویه حمایتی از مطبوعات و رسانه‌ها،  قانونگزار تدبیری اندیشیده است که اگر مطبوعات جرمی را مرتکب شوند صلاحیت و مرجع رسیدگی به آن متفاوت از جرایم دیگر باشد و دادگاه با هیات منصفه تشکیل می‌شود.

این مسئول در خصوص انتقادی که اعضای خانه مطبوعات به فعالیت های مخرب در فضای مجازی داشتند بیان کرد: فضای مجازی و محتوای افسارگسیخته آن مشکلی است که در همه کشور وجود دارد؛ امیدواریم هم‌راستا با معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور این فضا را در استان به صورت جدی رصد کنیم تا انتشار شایعات، تخریب‌ها و محتواهای غیراخلاقی را به حداقل برسانیم.

وی افزود: در فضای رسانه‌های رسمی چارچوب قانونی و راهکارهای برخورد با تخریب تعریف شده اما در فضای مجازی چنین امکانی نیست و نظارت بر آن محدود است.

فاضلی هریکندی با تاکید بر اینکه دادگستری استان از هرگونه پیشنهادی در راستای ساماندهی فضای مجازی استقبال می‌کند گفت: یکی از برنامه‌های جدی دادگستری استان البرز برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با اصناف و اقشار مختلف مردم است و نشست با اهالی رسانه هم به عنوان قشری مهم و تاثیر گذار در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات