جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

رهاسازی ۸ پرنده شکاری در منطقه حفاظت شده استان البرز

رئیس اداره حیات وحش حفاظت از محیط زیست استان البرز از رهاسازی ۸ بهله پرنده شکاری در عرصه های طبیعی منطقه حفاظت شده استان البرز خبر داد.

به گزارش رمزگشانیوز «حشمت الله کشمیری» رئیس اداره حیات وحش حفاظت از محیط زیست استان البرز  اظهار کرد: امروز ۸ بهله پرنده شکاری (سارگپه) در منطقه حفاظت شده و مناطق حوزه استحفاظی شهرستان ساوجبلاغ رها سازی شدند.

وی افزود: زمانیکه این پرندگان جوجه بودند مردم، کوهنوردان و یا جوامع محلی از روی عدم آگاهی و از روی دلسوزی برای رسیدگی به جوجه ها آنها را از لانه و مادر جدا میکردند و پرنده بدون مادر را تحویل محیط زیست می‌دادند.

رئیس اداره حیات وحش حفاظت از محیط زیست البرز با بیان اینکه محیط زیست شهرستان این پرندگان را تحویل محیط زیست استان داده است، عنوان کرد:  آنها پرندگان را به صورت امانی و موقت تحویل مراکز نگهداری باغ پرندگان پارک چمران و مرکز تیمار البرز دادند.

وی با بیان این مطلب که همچنین تعدادی از گونه‌های پرندگانی که مصدوم بودند، توسط جوامع محلی به  اداره محیط زیست تحویل دادند، تصریح کرد: پرندگان به مراکز نگهداری و مرکز تیمار انتقال پیدا کردند تحت مراقبت های دامپزشک و کلینیک‌های دامپزشکی قرار گرفتند.

کشمیری ادامه داد: پنج بهله پرنده شکاری (سارگپه)  در یک نقطه از اراضی ساوجبلاغ به نام اراضی روستای هیپ و شلمزار، رها سازی شدند و تعداد سه پرنده شکاری نیز، دیروز در منطقه حفاظت شده رها سازی شدند.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات