جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

استاندار البرز:

ارتقاء زیرساخت‌های البرز نیازمند نگاه ملی است

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت جمعیت بزرگ البرز که عموما نیز به دلیل شرایط آب و هوایی و تنش‌های آبی، از سایر استان‌ها به البرز مهاجرت می‌کنند، نیازمند ارتقاء سرانه‌ها و زیرساخت‌های لازم به ویژه در حوزه تامین نیرو هستند.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «عزیزاله شهبازی» در پویش هر هفته الف- ب- ایران و افتتاح همزمان ۲۲۳۰ پروژه توسعه‌ای شرکت توزیع نیروی برق سراسر کشور با حضور وزیر نیرو و نمایندگان مردم البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: حسن توجه وزیر نیرو به استان البرز قابل تقدیر ویژه است.

وی ادامه داد: البرز، ایران کوچک است و قومیت‌های مختلف از سراسر کشور در این استان ساکن هستند و سالانه بیش از ۸۰ هزار نفر به جمعیت البرز اضافه می‌شود.

شهبازی گفت: این جمعیت بزرگ که عموما نیز به دلیل شرایط آب و هوایی و تنش‌های آبی، از سایر استان‌ها به البرز مهاجرت می‌کنند، نیازمند ارتقا سرانه‌ها و زیرساخت‌های لازم به ویژه در حوزه تامین نیرو هستند.

وی افزود: اقدامات خوبی در راستای تامین نیرو در البرز صورت گرفته و سال گذشته با حضور وزیر نیرو عملیات اجرایی اولین پست برق ۴۰۰ کیلوولت البرز آغاز شد و مشابه این پست نیز در زکی‌آباد مد نظر است که انتظار می‌رود همانند گذشته از سوی وزارت نیرو مساعدت لازم صورت گیرد.

استاندار البرز اضافه کرد: برای تخصیص آب و پساب و ساماندهی فاضلاب شهرستان‌های فردیس، نظرآباد، ساوجبلاغ و طالقان نیز نیازمند عنایت ویژه هستیم.

وی گفت: رینگ شبکه آبرسانی استان البرز نیز در دستور کار قرار دارد و مطالعات آن صورت گرفته که این امر نیز به توجه ویژه وزارت نیرو نیاز دارد.

شهبازی افزود: با تصفیه‌خانه‌ای که عملیات اجرایی آن امروز آغاز شد، ۵۰۰ لیتر بر ثانیه آب را تصفیه می‌کند از این رو زیرساخت‌ها برای افزایش حق‌آبه البرز از محل سدهای مستقر در استان فراهم می‌شود.

وی عنوان کرد: مصرف برق صنعتی و تجاری در البرز بالا رفته و این بدان معناست که تولید و صنعت در این استان رونق گرفته و رو به افزایش است.

استاندار البرز گفت: با اعمال محدودیت در واحد‌های اداری پر مصرف در حوزه برق، موفق به صرفه‌جویی ۱۲ درصدی در مصرف برق شدیم.

وی افزود: امروز نیز به مناسبت هفته دولت پویش الف_ ب_ ایران همزمان در سراسر کشور از استان البرز به صورت ویدئو کنفرانس با پروژه‌هایی با اعتبار بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برگزار شد و این پروژه‌ها در البرز به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.

شهبازی گفت: به مناسبت هفته دولت در البرز ۳۰۹ پروژه که ۲۴۶ پروژه در بخش دولتی و ۶۳ پروژه در بخش خصوصی پیش‌بینی شده که با اعتباری حدود ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسند که در مقایسه با سال گذشته شاهد رشد ۸۵ درصدی اعتبارات بودیم.

وی افزود: قدردان عنایت ویژه مجموعه دولت به ویژه رییس جمهور به مسائل و موضوعات استان البرز هستیم و امید است بتوانیم اسباب خیر و رضایت‌مندی مردم در این استان باشیم.

استاندار البرز گفت: در البرز با همراهی مجموعه مسئولان از جمله نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی به فهم مشترکی از مسائل البرز رسیده‌ایم و در راستای رسیدگی به آنها اقدام می‌کنیم.

انتهای پیام/
گالری عکس
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات