سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیریت جهادی راهگشای موسسه رازی در عبور از موانع

معاون برنامه ریزی و پشتیبانی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، با بیان اینکه مولفه‌های تاثیرگذار بر روند فعالیت‌های موسسه رازی به طور مداوم تغییر می‌کنند و این امر به مسائل و چالش‌ها دامن می‌زند، گفت: مدیریت جهادی لازمه برون رفت از مشکلات و فائق آمدن بر موانع است.

به گزارش رمزگشانیوز؛  در آیین تکریم و معارفه سرپرستان مدیریت بازرگانی موسسه رازی که با حضور جمعی از مدیران در سالن زنده یاد دکتر کاوه برگزار شد، حکم انتصاب «محمد انوری پور» که از سوی رئیس موسسه رازی صادر شد، به عنوان سرپرست جدید مدیریت بازرگانی به وی اعطا و با اهدای لوح از زحمات «ابوالفضل معارف وند» تجلیل شد.

دکتر «مجتبی محرمی» در این مراسم، با اشاره به اهمیت مدیریت جهادی و علمی در موسسه رازی اظهار کرد: مدیریت در کشور در شرایط حاضر با محدودیت‌ها و چالش‌های متعددی مواجه بوده و عوامل محیطی زیادی نیز بر فعالیت‌های موسسه رازی تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه در این شرایط اتخاذ مدیریت جهادی بیش از هر شیوه دیگری برای برون‌رفت از موانع و مشکلات راهگشا است، تصریح کرد: مدیریت جهادی به معنای مدیریتی هیجانی، غیرعلمی و به دور از تفکر و برنامه‌ریزی نیست بلکه مهمترین مولفه مدیر جهادی، این است که از شرایط به وجود آمده هراسی به دل راه نداده و پیوسته به دنبال شکستن بن‌بست‌ها و یافتن راه‌های جدید و خروج از تنگناها است.

دکتر محرمی افزود: پیش از رسیدن به مراحل دشوار تصمیم‌گیری، باید با پیش‌بینی شرایط آینده و با هوشمندی و نگاه تیزبینانه مسائل پیش رو را رصد و راه حل‌ها را جست و جو کرده تا بتوانیم مسیر را به درستی طی کنیم.

معاون برنامه ریزی و پشتیبانی موسسه رازی در ادامه، لازمه بهره‌مند بودن از این شاخص‌ها را پرهیز از مسائل جزئی و رسیدگی و ریشه‌یابی مسائل کلان موسسه دانست و گفت: مشخص شدن اولویت‌ها به ویژه اولویت‌های اصلی و تمرکز بر آن‌ها، مصرف منابع محدود در جهت اهداف اصلی موسسه، شناسایی منابع بالقوه و ظرفیت‌های موجود، دوری از روش‌های سنتی و جایگزینی آن با روش‌های هوشمندانه‌تر و شناسایی تهدیدها و فرصت‌ها، ما را در دست یابی به اهداف متعالی این موسسه یاری می‌رساند.

وی با تاکید بر اینکه انعطاف‌پذیری ذهن و عمل، چابکی و سرعت عمل در چالش‌ها و تغییر مسیر دادن از ملزومات مدیریت است، تصریح کرد: دست یافتن به این مهم مستلزم آن است که اطلاعات خود را روزآمد کرده و با آموزش‌های مستمر در یک روند تکاملی تلاش کنیم توان همکاران مان ارتقا یابد.

دکتر محرمی، یادآور شد: این موارد مجموعه رفتارهایی است که یک مدیر باید به آن‌ها مجهز باشد تا مدیریت جهادی به معنای واقعی کلمه تحقق پیدا کند و آن نیز جز با تحول، نوسازی، دگرگونی و تدبیر حاصل نمی‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی موسسه رازی، همچنین با اشاره به اینکه عوامل تاثیرگذار بر روند کار و فعالیت در موسسه رازی روزانه در حوزه‌های مختلف تغییر می‌کند، تاکید کرد: غلبه بر این تغییرات ایجاب می‌کند یک مدیر با شناخت و درک دقیق از نقش همکاران خود، آن‌ها را به حرکت‌های جمعی دعوت کند زیرا فعالیت‌های انفرادی هر چند مفید، نمی‌توانند جریان‌ساز و تحول آفرین باشند و مدیر می‌تواند با ظرافت همه ظرفیت‌های موجود را برای توسعه مجموعه به کار گیرد.

وی اضافه کرد: ما مجموعه‌ای از جزایر در یک اقیانوس هستیم که عملکردمان در صورت تعامل و ارتباط دائمی با یکدیگر به خوبی نمایان خواهد شد.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات