شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

یادداشت؛

ترس از کرونا، تهدیدی برسلامتی و اعتبار امتحانات

درامتحانات حضوری دانشگاه ها، در شرایط شیوع بیماری کرونا، آیا صندلی های تک تک دانشجویان، درفاصله ی امتحان بعدی گندزدایی می شود؟

به گزارش رمز گشا نیوز، فاطمه امامی- درامتحانات  حضوری دانشگاه ها، در شرایط شیوع بیماری کرونا، آیا صندلی های تک تک دانشجویان، درفاصله ی امتحان بعدی گندزدایی می شود؟

 آیا از مواد ضد عفونی کننده ی بی خطر در فضای بسته استفاده خواهد شد؟ یا با آب ژاول، ضد عفونی خواهد شد که استفاده از آب ژاول در این فضا درپایان امتحانات، باعث مشکل آلرژی ممتحنین خواهد شد.

چه تضمینی برای رعایت کامل موارد بهداشتی در سالن های امتحانات وجود خواهد داشت؟ کوچک ترین خطا باعث آلودگی افراد دانشگاه و دانشجویان خواهد شد. چه تضمینی برای سلامتی افراد درگیر امتحانات وجود دارد؟! آیا ستاد کرونا و وزارت بهداشت نظارت تنگاتنگ براین قضیه خواهد داشت ؟!

در امتحانات حضوری دانشگاه ها، اگر ماسک زدن دانشجویان برای حفظ سلامتی خود و دیگران و همچنین ممتحین الزامی باشد . برای کنترل حضور و  غیاب، آیا ممتحین حاضر به برداشتن ماسک دانشجو و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی خواهند بود؟ در کنترل تخلف ها و تقلب های امتحانی آیا مراقبین حاضر به کنترل دقیق دانشجو اعم از دست و بازو و پا و...خواهند بود؟ برای گرفتن برگه ی تقلب از او تلاش خواهند کرد؟

دانشجویی را که در گوش خود هندزفری دارد چه کسی حاضر می شود کنترل کند؟

آیا می توان ممتحنین را برای حفظ سلامتی خود و رعایت فاصله گذاری اجتماعی باز خواست کرد؟ کدام ممتحن راضی است زندگی خود را برای تخلف دانشجو به خطر بیندازد؟ خطر ابتلا به کرونا ، خطر مرگ و زندگی است .

پافشاری برای برگزاری امتحانات دانشگاه، هزینه ی سنگین بی اعتباری و بی آبرویی تقلب و تخلفات امتحانی دانشجویان را دربرخواهد داشت.
پس آیا بهتر نیست امتحانات به طور مجازی برگزار شود که هم کیفیت امتحانات بهتر شود و هم خطر ابتلا و مرگ برای دانشگاهیان و دانشجویان  کمتر شود.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات