پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز:

کلاس‌های سوادآموزی برای کشاورزان البرز تشکیل می‌شود

آموزش و پرورش و سازمان جهاد کشاورزی البرز برای کشاورزان استان کلاس های سوادآموزی برگزار می کنند.

به گزارش رمزگشا نیوز از کرج؛ یونس جاوید نسب در نشست مشترک با مسئولان سازمان جهاد کشاورزی گفت: یک تفاهم نامه با هدف بهره‌مندی طرفین از منابع، توان آموزشی، اجرایی و سایر امکانات مورد توافق به منظور توسعه آموزش های سوادآموزی برای بهره برداران بی سواد و کم سواد بخش کشاورزی و ارتقا شاخص سواد در این بخش بین این ۲ دستگاه منعقد شد.

 وی در ادامه افزود: با توجه به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر بهره گیری از ظرفیت های موجود کشور با هدف ریشه کنی بی سوادی، برنامه همکاری و هم‌افزایی سایر سازمان ها با آموزش و پرورش در دستورکار قرار گرفته است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: برگزاری این نشست ها با سایر دستگاه های مرتبط به منظور شناسایی افراد کم سواد و بی سواد نقش موثری در جذب آن ها در کلاس های سوادآموزی استان دارد.

این مسئول در ادامه سخنانش گفت: این اقدام به منظورکاربردی کردن آموزش ها با تلفیق سواد و مهارت آموزی و استفاده از ظرفیت مراکز یادگیری محلی برای ارتقاء شاخص سواد در استان البرز اجرایی شده است.

جاوید نسب با اشاره به اینکه مشارکت دستگاه ها می تواند در تحقق سیاست های سازمان نهضت سوادآموزی نقش موثری داشته باشد گفت: همکاری در شناسایی و جذب بی سوادان و کم سوادان برای شرکت در برنامه های سواد آموزی و پس از سواد، همکاری در تبلیغ و تشویق مخاطبان برای شرکت دربرنامه های سوادآموزی از جمله پیامدهای مثبت انعقاد این تفاهم نامه است.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش البرز، استفاده از فضاهای فیزیکی مراکز ترویج جهاد کشاورزی در روستاها برای تشکیل کلاس های آموزشی برای کشاورزان و روستائیان بی سواد را از دیگر مزایای این همکاری بین آموزش و پرورش و جهاد کشاوری در استان عنوان کرد.


انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات