دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه در کرج:

بقعه‌ها و امامزاده‌ها از ظرفیت‌های بزرگ در کشور هستند

رئیس شورای فقهی و حقوقی و معاون امور استان های سازمان اوقاف و امورخیریه، بقعه ها و امامزاده ها را از ظرفیت های بزرگ در کشور دانست.

به گزارش رمزگشا نیوز؛ حجت الاسلام حسین روحانی نژاد در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز که صبح امروز در سالن میلاد برگزار شد، گفت: یکی از نهادهایی که بسیار در جورچین دستگاه های نظام مقدس پُر اهمیت است سازمان اوقاف و امور خیریه است. اساساً بنیه ی این سازمان با اندیشه ی انسان های بسیار ارزشمند و خیراندیش شکل گرفته است.

وی در ادامه گفت: کسانی که تعلقات دنیوی را کم کرده باشند، این توفیق را داشته اند که بتوانند بخشی از اموال خود را وقف کنند و راهِ درآمد عواید آن را هموار سازند تا جامعه بتواند از آن بهره مند شود. بنیه ی این دستگاه به خاطر همین خیرین ارزشمند شکل گرفته است.

روحانی نژاد به شرایط فعلی کشور اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی کشور که دچار شدیدترین تحریم ها شده، شاهد بودیم که کشورهای اروپایی از خودشان اراده ای ندارند. در این شرایط خیراندیشان که در امر خیریه فعال هستند می توانند در حد و اندازه ی خودشان نقش آفرینی کنند و به یاری دوست بشتابند.

وی افزود: ما در مدیریت جدید این سازمان مصمم هستیم که بر توسعه وقف تاکید بیشتری شود. انسان های وارسته در بین ملت ایران کم نیستند و اگر آگاهی لازم در حوزه وقف به آن ها داده شود، آمادگی این را دارند که در این امر خیر، حضور داشته باشند.

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه بقعه ها و امامزاده ها را از ظرفیت های بزرگ در کشور دانست و گفت: ده ها میلیون نفر در امامزاده ها حضور پیدا می کنند تا بتوانند در فضایی خاص به پروردگار احدیت پناه ببرند. امامزاده های استان البرز نیز با برگزاری برنامه ها و مراسم های ویژه توانسته اند حرکت های فرهنگی بسیار ویژه ای را رقم بزنند که این خدمات برای جامعه همچنان باید نقش ایفا کند و در سبک زندگی اسلامی- ایرانی تاثیر بگذارند. قطعا این مهم با برپایی متنوع برنامه های فرهنگی در بین آحاد مردم ممکن خواهد بود.

انتهای پیام/


 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات