پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

هدفگذاری ساخت و تکمیل ۳۰۰ مدرسه در البرز تا پایان دولت سیزدهم

استاندار البرز به کمبود فضای آموزشی و تراکم دانش‌آموزی در این استان اشاره کرد و از هدفگذاری ساخت و تکمیل ۳۰۰ مدرسه جدید تا پایان دولت سیزدهم در البرز خبر داد.

البرز- رمزگشانیوز؛ مجتبی عبداللهی روز شنبه در نشست نهضت مدرسه‌سازی استان البرز افزود: سال گذشته طی هم‌افزایی دولت و خیرین نیک اندیش، حدود ۱۲۰ مدرسه به آموزش و پرورش استان تحویل داده شد و باید برای تحقق تعهد ساخت وتکمیل ۲۰۰ مدرسه دیگر در البرز تلاش‌ها مضاعف شود.
استاندار البرز بیان کرد: با توجه به نیاز استان، توسعه فضاهای آموزشی را باهدف محرومیت‌زدایی در این بخش در اولویت برنامه‌های البرز قرار گرفته است.
عبداللهی گفت: هر کدام از فرمانداران باید از برش نهضت مدرسه‌سازی در شهرستان مربوطه آگاه شوند و از ظرفیت های موجود همچون شهرداری‌ها، خیرین، بخش خصوصی، شهرک‌های صنعتی با برنامه‌ریزی دقیق، بهره بگیرند.
وی افزود: باید مسیر ساخت مدارس هموار شود و روند پیچیده اداری حذف شود.
عبداللهی از مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس خواست تا بر روند ساخت مدارس به صورت برخط اطلاع یابند و موانع راه را با پیگیری، برطرف کنند.
وی گفت: یکی از موضوعاتی که اکنون با نزدیک شدن به اوقات فراغت دانش آموزان، جلوه بیشتری پیدا می کند، کمبود امکانات ورزشی و تفریحی همچون سالن‌های چندمنظوره و استخر، است بنابراین باید در این زمینه نیز ورود جدی صورت گیرد.
استاندار البرز افزود: ایجاد هماهنگی لازم جهت تامین زیرساخت های خدماتی همچون آب، برق و گاز برای مدارس یک ضرورت است و مدیران مربوطه باید همکاری لازم را داشته باشند. 
وی گفت: ساخت هنرستان‌ها در جوار شهرک‌های صنعتی استان با هدف تسهیل در ارتباط بین صنعت و مدرسه و کارآموزی دانش آموزان، باید با جدیت در دستور کار قرار گیرد.





 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات