سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

کاربران گمانه‌زنی‌های انتخاباتی را بازنشر نکنند

رئیس پلیس فتا البرز با بیان اینکه نظرسنجی‌های انتخاباتی در فضای مجازی با اهداف مختلفی منتشر می‌شود و در چنین شرایطی برخی افراد با هدف سوءاستفاده از نظرات کاربران این نظرسنجی‌ها را منتشر می‎کنند؛ از کاربران خواست، شایعات و گمانه‌زنی‌های انتخاباتی را در فضای مجازی بازنشر نکنند.

البرز- رمزگشانیوز؛ سرهنگ رسول جلیلیان اظهار کرد: کاربران برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده، در نظرسنجی کانال‌های ناشناس و نامعتبر شرکت نکرده و به نتایج آنها نیز اهمیت ندهند.
جلیلیان بیان کرد: فرستادن لینک دانلود یا انتشاربرنامه با عناوین مختلف، از جمله مواردی که ممکن است کلاهبرداران با سوءاستفاده از آن اقدام به انجام اقدامات مجرمانه کنند.
وی گفت: تحریک داوطلبان به دانلود و نصب برخی نرم‌افزارها با عناوین نتایج انتخابات از جمله مواردی هستند که می‌تواند منجر به مجاب کردن افراد برای استفاده از نرم‌افزارهای جعلی و مخرب شود.
رئیس پلیس فتا البرز همچنین به ادمین‌های فضای مجازی تأکید کرد: با توجه به اینکه مسئولیت فضای مجازی را عهده دارند از قراردادن هرگونه لینک و آدرس ناشناس خودداری کنند و ادمین‌ها نیز قبل از عضوگیری در گروه‌ و کانال‌های خود حتماً فعالیت کاربرها را مورد رصد و پایش قرار دهند.
جلیلیان گفت: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.







 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات