جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

بهره‌برداری از بخش‌‌های کلیدی پروژه آزادراه شمالی کرج در سال آینده

رئیس شورای اسلامی شهرستان کرج از تزریق پنج هزار و۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار توسط مدیریت شهری کرج به پروژه در حال ساخت آزادراه شهید سلیمانی در شمال این شهر خبر داد و گفت: بخش‌های مهم و کلیدی این پروژه ماننده ۲ پل بزرگ و مرتفع B۱ و B۰ سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

البرز- رمزگشانیوز؛ علی قاسمپور روز چهارشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از آزاد راه شهید سلیمانی کرج گفت: پل B۱ آزادراه شهید سلیمانی به طول حدود یک کیلومتر و ارتفاع ۱۳۶ متر به لحاظ فنی و مهندسی پیچیده ترین پل خاورمیانه است.
رئیس شورای اسلامی شهرستان کرج گفت: افتتاح آزادراه شهید سلیمانی به لحاظ ترافیکی و زیست محیطی از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی با قدردانی از حمایت های استاندار البرز و تلاش های شهردار کرج افزود: روند اجرای پروژه به خوبی پیش می رود و تمام دست اندرکاران بر تکمیل آن در کوتاه ترین زمان ممکن مصمم هستند.
رئیس شورای اسلامی شهرستان کرج ادامه داد: افزایش سهم مشارکت دولت در این پروژه ملی موجب سرعت بخشی در اجرای آن شده است.
وی اظهار کرد: اکنون در مجموع آزادراه شهید سلیمانی ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که بخش های مهم آن در حال تکمیل است.
قاسمپور گفت: به سرانجام رساندن حدود ۱۲ پروژه عمده عمرانی از جمله آزاد راه شهید سلیمانی، قطار شهری کرج ،تقاطع های جمهوری و موذن و راه اندازی خط اتوبوسرانی پرسرعت از مهمترین برنامه های مدیریت شهری کرج برای سال آینده است.

کرج کارگاه عمرانی
عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به برنامه ریزی عمرانی شورای ششم این کلانشهر اعلام کرد: اکنون شاهد شکل گیری کارگاه های مختلف عمرانی در کرج هستیم .
حسین مهاجری در این بازدید با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۱ مدیریت شهری کرج به طور کامل محقق شد، افزود: امسال با احتساب بودجه متمم، میزان اعتبارات مدیریت شهری کرج نسبت به پارسال حدود ۸۵ درصد افزایش نشان می دهد.
وی بیان کرد: تمرکز شورای ششم بر تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام مانند آزادراه شهید سلیمانی و پروژه قطار شهری است.
مهاجری گفت: تلاش‌ها بر این است تا عقب ماندگی‌های سال های گذشته کرج در بخش پروژه‌های مهم عمرانی جبران شود.
وی با بیان اینکه مدیریت شهری بودجه لازم برای پروژه‌های عمرانی مهم کرج پیش بینی کرده است، افزود: تمهیدات لازم برای تکمیل این پروژه‌ها دیده شده است.

۲میلیون مترمکعب خاکبرداری
مدیرعامل شرکت ساخت بزرگراه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی کرج در این بازدیداعلام کرد: طی ماه های گذشته عملیات اجرایی۲ میلیون متر مکعب خاکبرداری و کوه برداری در مسیر پل هوایی این آزاد راه در محدوده شمال عظیمیه کرج انجام شده است.
ابوالفضل رحمانی ادامه داد: در زمان حاضر ۱۰ تیم فنی به صورت شبانه روزی در حال تکمیل این پل هستند ضمن آنکه تیم های دیگر مشغول عملیات تکمیل مرتفع ترین پل خاورمیانه به ارتفاع ۱۳۶ متر بر روی رودخانه کرج می باشند.
وی با بیان اینکه تا شهریور ماه سال آینده ساخت پل‌های این آزاد راه به اتمام می‌رسد، گفت: با بهره برداری از آزاد راه شهید سلیمانی ، ۴۸ درصد ترافیک آزاد راه تهران – کرج – قزوین به شمال کرج انتقال می یابد.
رحمانی با اشاره به وجود یک پیچ خطرناک در انتهای غربی آزادراه شهید همت و محدوده شرقی آزاد راه شهید سلیمانی اظهار کرد: این پیچ با اهتمام مدیریت شهری کرج ایمن‌سازی شده است.





 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات