دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

قلع و قمع ۱۲۴ ساخت وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی البرز

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان البرز از قلع و قمع ۱۲۴ مورد ساخت وساز و مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در ۲ شهرستان تابعه این استان خبر داد.

البرز- رمزگشانیوز؛ سرهنگ سید مجتبی موسوی با بیان اینکه قلع و قمع و تخریب بناهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی به طور مستمر ادامه دارد، افزود: اقدام قانونی برای آزادسازی اراضی تغییر کاربری یافته به صورت همزمان در سه شهرستان نظرآباد و چهارباغ به اجرا درآمد.
وی اظهار کرد: در این اقدام بیش از ۱۲۴ مورد شامل قطعه بندی ، بنا و دیگر مستحدثات پس از هماهنگی‌های قضایی و با همراهی سایر دستگاه‌ها رفع اثر شد و ۱۰۰ هکتار زمین کشاورزی به عرصه تولید بازگشت .
موسوی گفت: یکی از برنامه های اجرایی در ماموریت های حفظ کاربری اراضی اجرای احکام قضایی و آرای صادره از سوی شعب دستگاه قضایی است که در هفته گذشته ۱۰ مورد نیز از احکام صادر شده در شهرستان های ساوجبلاغ ، چهار باغ و فردیس به اجرا درآمد.
فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی افزود: در برخی از موارد که نسبت به اجرای احکام قضایی در خصوص املاک غیر مجاز اقدام می شود ساکنان و یا مالک اظهار بی اطلاعی از وجود پرونده تشکیل شده در مراجع قضایی می کنند که لازم است شهروندان قبل از هر گونه معامله ملک به ویژه در اراضی که دارای کاربری کشاورزی است با مراجعه به مدیریت جهاد شهرستان از چگونگی و فرایند قانونی بنا اطلاعات لازم را کسب کنند.
موسوی بیان کرد: به موجب قانون تمام بناهای احداث شده در اراضی زراعی و باغی و موارد احداث شده در خارج از بافت شهری و روستایی به غیر از آن دسته که دارای مجوز قانونی صادر شده تغییر کاربری بوده باشند نیازمند تعیین تکلیف قانونی هستند و تنها مرجع صدور و موافقت با مجوزات تغییر کاربری در این اراضی به استناد تبصره یک از ماده یک کمیسیون تخصصی سازمان جهاد کشاورزی است.








 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات