یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

صدور موافقت اصولی برای ۴۷ طرح گردشگری در البرز

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان البرز از صدور ۴۷ موافقت اصولی با پیش‌بینی حجم سرمایه‌گذاری پنج هزار و ۶۳ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۱۳۹۷ نفر از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون در استان البرز خبر داد.

البرز- رمزگشانیوز؛ رحیم خاکی با اعلام این خبر گفت: از این تعداد پنج موافقت اصولی برای هتل، سه واحد پذیرایی سنتی، ۱۲ بومگردی، ۱۰ مجتمع گردشگری، دو مجتمع پذیرایی اقامتی و گردشگری، یک اقامتگاه سنتی و دو طرح گردشگری تفریحی است.
مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز بیشترین این موافقت اصولی‌ها را در زمینه بوم‌گردی دانست و تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالای البرز در زمینه گردشگری روستا و تاکید استاندار محترم بر رونق گردشگری روستایی و  بوم‌گردی حمایت ویژه‌ای در این زمینه وجود دارد.
خاکی حجم سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها را پنج هزار و ۶۳ میلیارد تومان عنوان کرد و مساحت کل عرصه این تعداد تأسیسات را ۵۷۲ هزار و ۴۵۱ متر مربع و مساحت بنای احداثی را ۱۲۵ هزار و ۵۲۹ متر مربع عنوان کرد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز در پایان با تاکید بر حمایت تمام قد میراث‌فرهنگی از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های گردشگری استان، همکاری و تعامل سایر دستگاه‌های مرتبط برای صدور مجوز احداث این مجموعه‌های گردشگری را از موضوعات حائز اهمیت برای حصول نتیجه در این زمینه‌ برشمرد.





 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات